سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فقیه کامل کسى است که مردم را از آمرزش خدا مأیوس نسازد ، و از مهربانى او نومیدشان نکند و از عذاب ناگهانى وى ایمنشان ندارد . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 86 خرداد 30 , ساعت 11:28 صبح

خلاصه ی این نوشته: شناخت من از دوم خردادی ها و انطباق رفتاری اونها با اسلام و راه خمینی که من می شناسم.

سال اول دبیرستان بودم، دبیرستان علامه طباطبائی، من با معدل نوزده و نود و یک صدم و با معدل کل نوزده و شصت و سه وارد دبیرستان شدم و چند جا مثل دبیرستان انرژی اتمی و دبیرستان های خیلی عالی امتحان دادم و اینجا قبول شدم.

بچه های خیلی از رئیس روسا توی مدرسه ی ما بودند. مهاجرانی و حجاریان و ... برادر زاده ها و پسر هاشون و ... کاری به این ندارم که من با افت تحصیلی شدیدی دیگه اونجا اون حسابی که همیشه معلم هام رو من داشتند رو نداشتم. من یه آدم عادی بودم که همه اصرار داشتند اسم باهوش رو روی من بچسبونن. در صورتی که من فقط وقتی علاقه داشتم می فهمیدم. مثلا یادم هست که وقتی رساله ی امام رو چند سال قبل از سن تکلیف بار ها و بار ها مرور می کردم. انقدری که اون کتاب که همینجوری هم ورق ورق شده بود بیشتر و بیشتر کهنه می شد. من با همون مطالعه ها و مرور اون مطالب هنوز که هنوزه به رساله ی تمام مراجع به دلیل شباهت اونها که مراجعه می کنم میبینم خیلی در بعضی مسائل مسلط هستم و به نسبت نیاز به فکر و درک و بخاطر سپاری از 15 سال پیش نداشتم.
برای ادامه مطلب کلیک کنید ...

سه شنبه 86 خرداد 8 , ساعت 2:0 صبح

دین با دستورات اخلاقی خود که از ابتدایی ترین مراحل تا اوج اخلاق حسنه بر پایه ی فطرت پاک انسانی برنامه دارد. با نگاهی به دستورات دین می توان منصفانه قضاوت کرد. برای انسان متفکر و دنیا دیده ای که نیاز به اخلاقی ترین و انسانی ترین خلق و خو را جوییده و تشنه و جستجوگر بدنبال راهی عقلانی می گردد، و حتی کسی که در جستجوی خودسازی و تربیت خویش با دستورات انسان دوستانه و خداپسندانه و فطرت پسند است را اغنا می کند.
دین می گوید هر چه هستی با این یک جمله وارد این مسیر خودسازی و تربیت شو: لا اله الا الله و رستگاری بجو. هیچ کسی را به جز خدای یکتا خدا ندان و هیچ کس را هم در هیچ کاری شریک او ندان و هم تراز او تصور نکن.با نام خدا همه کار هایت را آغاز کن زیرا فطرت تو نمی تواند با نام و یاد خدا باشد و به کاری ناپسندیده با فطرت و رضایت پروردگار روی آورد.
به توصیه های زیر فکر کن. راهی معتدل و متعادل هست که باید آن را چند روزی طی کنی تا بفهمی. بهترین زمان برای کسب این تجربه هر چند ماه مانده به ماه رمضان است. شما هر چقدر به ماه رمضان باقی مانده باید به کسب و آموزش و حتی دوباره و بهتر یادگرفتن یادگرفته های خود در زمینه ی نماز و دوری از محرماتی که از آن نهی شده اید بپردازید. می توانید به کتاب های 190 گناه زبان و یا کتاب های اخلاقی مراجعه کنید و فقط این برنامه را به مدت (تا پایان ماه رمضان سال جاری) ادامه دهید.
اخلاق در خانواده، اخلاق در همسایه داری، اخلاق در برخورد با دیگران در جامعه، صفات پسندیده ی اخلاقی، ................
به نماز جمعه های حضرت آیت الله جوادی آملی در باب دستورات رفتار های اجتماعی مراجعه کنید www.esraco.net


دوشنبه 86 خرداد 7 , ساعت 1:48 عصر

دین تنها به خانه و مسجد محدود نمی شود و شریعت اسلام، زندگی روزمره و اقتصاد و روابط اجتماعی و سیاسی را هم شامل میشود. بلی درست است، اگر دین داران خانه نشین باشند و الله را بپرستند، فبها المراد، اما اگر مرجعیتی مثل امام و رهبری و ولایت فقیهی مثل جمهوری اسلامی 30 ساله از ایرانی فقیر، از اقتصادی نوکر، ایرانی ساخته است که ابرقدرت ها تمام توانشان به اندازه ی بال مگس هم نمی تواند آن را آزار دهد، برای انسانهای بی خدا که پیرو سلیقه ها و هواهای نفس هستند و غرب و فسادش را می خواهند‍، فرق میکند که جامعه ی اسلامی باشد یا نه؟!!! صدمه به اجتماع مادی پرستان زده میشود، اگر مسلمان در خانه اش روزی 17 رکعت نماز بخوانند یا 51 رکعت، آزاری به آنها نمی رسد، آنها خوب درک کرده اند که دین اسلام و مذهب تشیع را نمی توان در حد عبادت خدا نگاه داشت زیرا خداوند، اسلام را برای جانشینی خلیفه هایش فرستاده و خاتم رسل و کتاب را برگزیده.

به فرموده ی امام خمینی اگر مسیح هم در خانه مینشست و دعا و نماز می خواند و یا فوقش به کلیسا برای عبادت میرفت، هیچ وقت او را تا پای چوبه ی دار نمی آوردند تا به اذن خدا کس دیگری که شبیهش بود را به صلیب بکشند و خود او در پس پرده ها به غیبت برود و با امام زمان (عج) دنیا را به صلح برسانند(آنها منجی ستمدیده ها و مستضعفین در آخر الزمان هستند).

ادامه مطلب...

شنبه 86 خرداد 5 , ساعت 2:20 عصر

سلام. اینم جواب من:(برای خواندن سئوال میترا خانم، به وبلاگ مادر نگران مراجعه کنید.)

نکته ی یک : شما باید با کلماتی که آندرلاین دارند مشکل ایدئولوژیکی نداشته باشید و به آن مطلب با نگاه متعصبانه نگاه نکنید و خصومت نداشته باشید تا منظور همدیگر را بفهمیم. مثل تقوای الهی

نکته ی دو : کلماتی که بولد شده اند را باید خوب بشناسید و آنها را از طاغوت و ظلماتی که انسان را از مسیر سعادت دور می کند بشناسید. مثل : بی عفتی

ما برای جواب به اینطور سوالات، نیاز به درک عمیقی از چرایی به وجود آمدن انقلاب اسلامی، توسط شهدا و نگهداری و حفظ آن توسط شهدا، داریم. ما ادعای این را داشتیم که می توانیم دنیایی که قطب سرمایه داری آن را با داعیه ی اینکه می توان دنیا را بدون ادیان الهی اداره کرد و انسان می تواند بدون خدا و ادیان توحیدی مسیر سعادتش را پیدا کند قرار داشتیم. ایران هم به دنبال ترکیه مسیر کشف حجاب را پیش گرفت و مقصد این راهی که شروع شد و ابتر ماند، مقصدی نبود بجز رویایی که سرمایه داران از تصاحب دنیا داشتند و برای این هدف می بایست در قدم اول دنیا را از دین گرایی خالی کنند، و بعد از اینکه دنیا آماده شد و در گناه فرو رفت، تئوری دین زدگی و مقابله با دین را بدون هیچ مخالفی در دنیا پیاده کنند.

گفتید من فکر می کنم در جامعه ای که حجاب اجباری باشه نگاه جنسیتی به زن بیشتر صورت می گیره

شما نوشتید که توی کشورهایی که اجبار و برخورد نیست و زنان با سر و وضع نامناسب بیرون می آیند، نسبت به آنها نگاه جنسیتی کمتری صورت می پذیرد.

·          باید بگویم که در غرب وقتی به کسی ناحق تجاوز می شود زن را بخاطر لباس نامناسبش مجرم می دانند. که آنها جامعه را برای افراد بی عفت آماده می کنند.

اما گفتید به کشورهایی که با حجاب مبارزه می کنند، نباید ایراد گرفت....در جواب می گویم:

·          کمی دقت کنید خواهید فهمید آنها شعار می دهند FreeStyle اما تا جایی که هر روز به مدینه ی فاضله ی آنها نزدیک تر شود پیش می روند : که آنها جامعه را برای افراد بی عفت آماده می کنند.

گفتید کسی حق ندارد در حریم خصوصی افراد دخالت کند.

·         این یعنی ما هم جامعه را برای افراد بی عفت آماده کنیم؟

برای ریشه یابی عقاید به ادامه ی متن رجوع کنید:  ادامه ی متن .....

چهارشنبه 86 خرداد 2 , ساعت 8:24 صبح

FW: Beheshti Speach

اخیرا یک نامه در سرویس پست های الکترونیکی در حال انتشار در اینترنت است. سخنرانی از شهید بهشتی نقل شده که من مشتاق آن هستم تا از اصل آن هم بدون دخل و تصرف ها باخبر شوم.

که من اصل نامه و نظرم را نوشتم و در این لینک قرار دادم.

http://fehrest.spaces.live.com/blog/cns!C61EEE12658188F6!127.entry

 سخنرانی های دیگر از شهید بهشتی...

چهارشنبه 86 اردیبهشت 19 , ساعت 7:57 صبح

اگر دین در دل جوانان ما و در پوست و استخوانشان نفوذ کند (که آمار اینگونه است - بحمدالله)دیگر، این توطئه ها و وسوسه های شیطانی که اثر آن در قلب هر کافری و از دست و زبان هر مناقفی ، از بعضی گرفته تا تبلیغات غرب و خواسته های خبیث و جنود جهل بی اثر است.

به قول قرآن:کشجرة خبیثة اجتثت من فوق الارض ما لها من قرار - ابراهیم آیه 26

اما آزمایشی است برای ما. صبر و حلم.


سه شنبه 86 اردیبهشت 11 , ساعت 9:2 صبح

به اینجا دقت کنید و به وبلاگ حدائق ذات بهجت مراجعه کردم و تمام احتجاج ها را خواندم. الحمد لله
من تمام مناظره های سایت افشا را با آقا سید علی تهرانی خوندم و مطالعه کردم و از سید تقاضا کردم که از روش های مختلف استفاده کند.و نوشتم:

من لیسانس نرم افزار هستم در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی هستم و آمدم از تهران به اینجا که به امید خدا شروع کنم علم لا متنهایی شیعی را.
خواستم از روی یادداشت هایم از تفاسیر استاد آیت الله جوادی آملی پاسخ دهم و نوشته هایم را بعد از ویرایش و تایید شما بر روی ویلاگم بگذارم که حرف ها هم مثل شما ساده و هم رسا و بدون تشویش باشد و از همه مهم تر اسرار شیعه را حافظ باشد از شما کمک می خواهم.
http://40hadith.googlepages.com/quran-tafsir-hejr-003-0441
http://40hadith.googlepages.com/t-hejr-003-0441.asx

http://40hadith.googlepages.com/quran-tafsir-hejr-001-1025
http://40hadith.googlepages.com/t-hejr-001-1025.asx



لیست کل یادداشت های این وبلاگ