سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه به دنیا رغبت ورزد و آرزویش در آن دراز گردد، خداوند دلش را به اندازه رغبتش به آن کور می کند [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
پنج شنبه 86 مرداد 4 , ساعت 4:54 عصر

در این وبلاگ من سعی کردم از اثرات و فوائد ولایت فقیه در جامعه و تجربه های شخصی که اندوخته ام برای آیندگانی که این مملکت به آنها میرسد بنویسم تا قدر بدانند و زحمت گذشتگان خودشان را خدای نکرده هدر ندهند.

وبلاگ ولایت فقیه

راستی تا یادم نرفته بگم که پرشین بلاگ با دامنه ی جدید آی.آر در دسترس است چون خودم ظرف این چند روزه خیلی جستجو هایم در گوگل به پرشین بلاگ خورد و دیدم که اصلا سایت پرشین بلاگ نیست تا اینکه پیداش کردم.


سه شنبه 86 تیر 26 , ساعت 3:9 عصر

و او کسی بود که وقتی گفت اسلام در خطر است علما بپاخیزید علمایی نظیر شهیدان مطهری و دستغیب و ... قیام قرآنی کردند  و وقتی گفت باید برود  / رفت و وقتی گفت باید بایستیم / ایستادند. و وقتی گفت با روحی شاد با روحی شاد رفت و وقتی گفت : لا حول ولا قوه الا بالله همه در جماران گریه کردند و شاید نمی دانستند که چرا اشک اینچنین سرازیر می شود//
چطور بگم؟ بعضی وقت ها فکر می کنم که شاید این زمانه هزاران امام خمینی دارد زیرا این ها شاگران همان مردی هستند که وقتی قربت الی الله نیت کرد / عالمی را به خدا نزدیک کرد . به خود میگویم او مردی نبود که وقتی نیت می کند نیتش دو جنبه را حداقل نداشته باشد یکی عمق و دیگری وسعت. عمق در نیتی که وقتی خواست معلمی کند نگفته است که عالمی را دگرگون می کنم گفت دگرگون کننده هایی برای باقیات صالحات می خواهم. و شاگردانش شدند مردان و زنانی که قرار است هر کدام یک امام خمینی شوند و نیتی به بلندای ظهور کنند. جنبه ی وسعتی که در نیت اش داشت می گفت می خواهد همه عالم و حتی ژن هایی که آلوده شده اند را به دست ژن های پاک تطهیر کند. که این خود همان علامتی است که شهیدان به دنیا آمدند قبل از هر نیت  و هر دعایی زیرا خدا می دانست که مردانی آهنین در ایمان نیاز است تا خمینی تنها نماند تا کلام خدا تنها نماند.
جای تعجب نیست که شاگردانش همان معلمان بانیان آن مرد پشت پرده باشد. ادامه مطلب...

چهارشنبه 86 خرداد 30 , ساعت 10:35 صبح

مداد العلما افضل من دماء الشهدا (لینک حدیث)
واقعا برای زنده کردن نسلی خون شهید سنت است. حقیقتی در بطن و لایه های پنهان زندگی. خداوند یا مستقیم معرفت را بر قلب تو نازل می کند و یا از زبان بهترین بندگانش (پیامبران معصومین صدیقین عالمان متقی صالحان و ...).

رحلت هر پیر طریقت همان بانگ جرس و صوت رحیل همان کاروانی است که خبرش را انبیا داده اند.
رحلت مرجعیت گرانقدری همچون آیت الله فاضل لنکرانی را تسلیت می گویم و یادآوری می کنم که : گویند:
افرادی هستند که در ملکوت نزد فرشتگان خدا بسیار شناخته شده تر هستند.


سه شنبه 86 خرداد 15 , ساعت 9:38 عصر

شبیه به حج: حمزه که یه جوون استرالیایی شیعه ایه که با ما همراه بود بهم گفت این کاروان ها و این رهروان و این راه شبیه حج می مونه و من نیت حج کردم و به دیدار امام رفتم.
14 تا خصوصیت از سفر:حاج آقا سه تا خصوصیت سفر رو گفتند و خواستند تا ما در راه فکر کنیم به مجموع 14 تا خصوصیت. که این فکر خیلی نکته ی خوبی بود. چون همواره هر چند دقیقه کی گشتی و حواست بود که هوشیار باشی و نکته ها رو از زاویه ی دقت نگاه کنی.
ماه رمضان و مجری برنامه شبکه اول سیما در دل صبح جمشیدی که مجری برنامه خدایی بود: الان همین آقای مجری با احساس که خیلی هم با احساسه و ایده های خوب داره اما اونجوری که می خواد نمیشه ولی با این همه خیلی عالی از آب در می آد، من رو یاد ماه رمضون اخیر انداخت که هر چی یاد اون سحر ها می افتم به این می رسم که بیدار شدن در سحر و خوردن برای روزه هم می تونه چقدر مفید باشه دیگه چه برسه به ...


الطاف خفیه الهی – جوان ها تا زنده هستید شهید شوید: تا زنده هستید خود را شهید فرض کنید چون اگر بخواهیم به دنیا بپردازیم به هیچی نمرسیم و تازه معلوم نیست که اونقدر توان داشته باشیم که وقتی بیست و چهار ساعتمان را هم وقف کردیم بتوانیم به جایی برسیم. پس بشتابید به سوی بهترین عمل ها. حی علی خیر الامور.
نامه های امام به فرزندانش: نامه های امام رو که در اوائل کتاب هاشون می خونم تمام تن و بدنم میلرزه.
یک جای دیگری ایشون گفته مفاهمه بر قرار کردن با جوانان را یاد بگیرید و ببینید که چرا و از کجا ضعف دارید.
ohxvhj lk hc 14 ovnhn 1386


یکشنبه 86 خرداد 13 , ساعت 10:42 عصر

من به خال لبت ای دوست گرفتار شدم چشم بیمار تو را دیدم و بیمار شدم

فارغ از خود شدم و کوش انا الحق بزدم همچو منصور خریدار سر دار شدم

به لینکدونی و لینک باکس سر بزنید و ببینید چه خبره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


پنج شنبه 86 خرداد 3 , ساعت 2:0 صبح

وقتی میبینی در شیعه انقدر وحدت هست و هماهنگی ها را بر میشماری میبینی وحدت از این حرف پیامبر شروع می شود که علیه آلاف التحیت و الثنا فرمودند:  در جمع بین خودتان رهبر برگزینید

قرآن سوره شوری و سنت حسنه ایشان و ائمه (سلام الله علیه و علی آله اجمعین) نیز در میابیم که: در هر جا بیش از یک نفر هستید از بین خودتان رهبری برگزینید و با مشورت و فکر گروه و صلاح جمعی نهایتا به حرف رهبر گروهتان باشید تا در شما اختلاف نباشد.

به نماز های جماعت و مساجد ها می نگرم. در انتخاب امام جماعت و اعتماد به روحانیت، نیز میبینم باز هم در شیعه مردم بین خودشان وحدتی دارند که کمتر در بین فرق دین ها و یا هر جماعت و گروه و ایسم و پیروان هر مذهب توحیدی دیگر و یا این تشکلات خرد گرا ها و کمونیسم ها و و ... نیست.

به دعوت به وحدت در بین مسلمانان در توصیه های پیامبر اسلام نیز به وضوح داریم : هر کس ندای مسلمانی در طلب نصرت و کمک ( "هل من ناصر ینصرنی") بشنود و لبیک نگوید، از ما نیست. در سیاست کلی نظام اسلامی ایران و رهبری هم از ابتدا این مطالب بوده و هست. الحمد لله و به خیلی چیز های دیگر که روزی همه را جمع خواهم کرد نیز میبینیم، همه عوامل وحدت در اسلام مخصوصا در شیعه به نحوی خدایی پایه گذاری شده و یقینا فرقه ای که به ریسمان الهی (امامت و ولایت چنگ زند) به وحدت می رسد.

 و از آنطرف تبلیغات دشمنان و  را نیز که میبینم به همین پایه های وحدت تیر اندازی می شود و بیشتر از پیش می فهمی که آنها از روی گوشزد های ما فهمیدند که چه چیز هایی است که همه به ما سفارش شده و آنها برای رسیدن به اهدافشان روی آنها حساب میکنند و ما بعضی از ما غافلیم.


چهارشنبه 86 فروردین 1 , ساعت 1:51 عصر

سال وحدت ملی و همبستگی مسلمانان مبارک باد

لبیک یا خامنه ای


جمعه 85 بهمن 13 , ساعت 3:51 عصر

من یه داستان کوچولو تعریف می کنم:
یه روزی یه عالمی که فقیه هم بوده یه کتابی رو میبینه با نام: من لا یحضره الطبیب[1]
و به این فکر میافته که کتابی بنویسه با عنوان : من لا یحضره الفقیه[2]
حالا من به این فکر افتادم واسه آینده ها یه کتاب بنویسیم: من لا یعرفه الفقیه[3]
این داستان رو فهمیدم؟
حرف جدیدی روی معلومات قبلیم اضافه کرد؟
یا وقتی که فقط بتونم با چیز هایی که تا بحال داشتم اون مطلب رو بسط بدم.
یا فقط بشنوم و سر و کله ام رو تکون بدم به نشانه فهمیدن.
یا فقط بشنوم
یا بشنویم و اصلا حواسمون نباشه؟ که مخاطب داره چی میگه!!!
حالا یه سوال دارم؟
ما نسبتمون به قرآن کدوم این هاست؟ گوش میدیم یا میشنویم یا می فهمیم و درش تدبر می کنیم؟


[1]  وقتی پزشک در دسترس تو نیست
[2]
 وقتی فقیه در دسترس تو نیست
[3]
 وقتی فقیه را نمی شناسی از غیر فقیه


پنج شنبه 85 دی 14 , ساعت 3:18 عصر

ولایت فقیه چیست؟

آیا چیزی که در ذهن من به عنوان ولایت فقیه است شناخت درست است؟ یا تصور نادرست است؟

لزوم دانستن اینکه ولایت فقیه چیست؟

چه دردی را حل می کند؟

بدون آن چه چیزی را از دست می دهیم؟

تاثیر آن در زندگی عملی ما چیست؟

چه زمانی گره از کار ما می گشاید؟


پنج شنبه 85 دی 14 , ساعت 3:18 عصر

ولایت فقاهت امامت سرپرست کتاب ولایت فقیه استاد الاساتید آیت الله جوای آملی ولایت فقیه تاثیر آن در زندگی دلیل نیاز به ولایت دلیل نیاز جامعه اسلامی به ولایت

ولایت فقاهت و عدالت از کتاب ولایت فقیه فقاهت و عدالت استاد آیت الله جوادی آملی


   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ