سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند متعال، مؤمنِ دانایِ ژرف اندیشِ پارسایِ فروتنِ آزرمگینِ دانشورِ خوش خویِ میانه روِ با انصاف رادوست دارد . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 86 اردیبهشت 4 , ساعت 5:0 عصر

شیطون برای ما نقشه کشیده. برای بعضی ها در زمان کوتاه و بعضی دیگر که فکر می کنند باهوشند، نقشه قشنگ تری میشکه. واسه اونی که بدی ها زیاد ازش سر می زنه و عزمی در ترک رذیلت نداره. هر کاری که بد باشه مختلف، فرقی نمی کنه. خودش میره. اما اگه بخوای یه کم جلو شیطون تیز بازی در بیاری، رفتار هایی رو که بروز نمیدی و درونت شکل میگیره و یا توجیه اشون می کنی، تا دیگه کاری از دستت بر نیاد و مثلا سال هاست که استدلال کردی که اون کار رو باید اون شکلی انجام بدی، و نمی دونی که شیطون هم ازت همین رومیخواد. متاسفانه علاجش هم مشکله.
اما راه حل داره، قبل از اینکه شما دلیلی رو از روی ذهن معمولا گرفتار جهل و گرفتار چیز های دیگر استخراج کنی به یک مجموعه درست از اخلاق به نام سیره و احادیث ائمه پا بذاری و نظم رو اونجا درک کنی و ببینی که چقدر منظم و منطقی همه چیز از، رفتار و اخلاق گرفته تا قول و کلام ایشان و تا فلسفه و دلایل انجام آنها، چقدر هماهنگ تدوین شده است.(من قصد ندارم وارد مسائل عصمت شوم که خارج از این مقال است) اما از راه علاج می گفتیم که می باید خودمان را مرجع و سرچشمه اخلاقیات همساز سازی ( Synch ) کنیم. علی و فاطمه (سلام الله علیه و علیها) و سیره و زندگی ایشان باید برای ما درس باشد.(به کتاب های صحیح السند و متواتر در علم رجال و حدیث رجوع کنید) تذکر: امروزه باید اهل تحقیق باشید و در این زمینه بدون تعصب خودتان به دنبال واقعیت بروید.
ارتباط دائم شما با این دستورات و همساز سازی، و هماهنگی هر روزه با این سیره، راه علاج است، برای خواندن سخنانی بس و بسیار فراتر از این بند ها شایسته است به کتاب شرح حدیث جنود عقل و جهل، یا  40 حدیث امام خمینی مراجعه و مقدمه ی آن را بخوانید.
طبق حدیثی از پیامبر اکرم ص ایشان فقط برای مکارم اخلاقی مبعوث شده اند و معلوم می شود این همه دستورات برای کدامین هدف والا در جامعه، تکلیف شده است.(بعثت لاتمم المکارم الاخلاق کافی جلد اول ص 371)
برای پیشروی در این راه و زمین گیر نشدن در صحرای تزکیه و جهاد نفس، مراجعه به کتاب ها از اوجب واجبات است.

http://www.google.com/search?hl=en&q=%D8%B7%D8%B1%D9%82+%D8%B9%D9%84%D8%A7%D8%AC+%D8%B1%D8%B0%D8%A7%DB%8C%D9%84+%D8%AE%D9%84%D9%82



لیست کل یادداشت های این وبلاگ