سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نادان را نبینى جز که کارى را از اندازه فراتر کشاند ، و یا بدانجا که باید نرساند . [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 86 خرداد 1 , ساعت 7:51 صبح

از پیامبر اکرم (ص) روایت شده است: هرگاه یکی از شما خواب بد و ناراحت کننده ای ببیند، چنین خوابی وسوسه و تلقین شیطانی است، باید با گفتن اعوذ بالله من الشیطان الرجیم از شر و آثار بد آن حتما به خداوند پناه ببرد و آن را برای دیگران بازگو نکند. تا زیانی متوجه او نگردد.در بیان دیگری از آن حضرت روایت شده: هرگاه رویای ناراحت کننده ای برای کسی پیش آید، آن را برای کسی بازگو نکند، بلکه حرکت کند و نماز بخواند.


سه شنبه 86 خرداد 1 , ساعت 7:50 صبح
هر کس خواهد کسی را به دوستی خود مایل سازد، چندان که یکساعت بدون او شکیبایی و تحمل نتواند کرد این ایه را بخواند، به طعامی بدمد، و به او بخوراند. «بسم الله الرحمن الرحیم ان لا تعلوا علی و اتونی مسلمین»«به نام خداوند بخشنده مهربان، توصیه من این است که نسبت به من برتری جویی نکنید و به سوی من در آیید در حالی که تسلیم حق هستید.» (سوره نمل، آیه 30 و 31)
«لو لا ان ربطنا علی قلبها لتکون من المومنین»«اگر دل او را به وسیله ایمان و امید محکم نکرده بودیم، تا در زمره اهل ایمان در آید.» (سوره قصص، ایه 10)

سه شنبه 86 خرداد 1 , ساعت 7:49 صبح
عارف عبدالرزاق قاسانی در «شرح منازل السائرین» نوشته است: به تحقیق گروه اهل دل به تجربه یافته اند که مداومت بر ذکر « یا حی، یا قیوم، یا من لا اله الا انت» موجب حیات عقل است.
سه شنبه 86 خرداد 1 , ساعت 7:48 صبح
برای سرکوبی سرکش، هر روز سیزده مرتبه ذکر«اللهم لک الحمد و الیک المشتکی و انت المستعان» بسیار موثر است
سه شنبه 86 خرداد 1 , ساعت 7:47 صبح
از حضرت سجاد (ع) منقول است که رسول خدا (ص) فرمود:«هر کس چهار آیه از اول بقره، و ایه الکرسی تا «هم فیها خالدون» و سه ایه از آخر آن را بخواند، در جان و مال خود مکروهی نبیند، و شیطان به او نزدیک نگردد، و قرآن را فراموش نکند.»
سه شنبه 86 خرداد 1 , ساعت 7:45 صبح

پیامبر (ص) فرمود: دعای زیر امت مرا از غم و اندوه در امان می دارد. «لا حول و لا قوه الا بالله، لا ملجا و لا منجی من الله الا الله»
«هیچ جنبش و پناه و گریزی از خدا جز به سوی او نیست.»

امام صادق (ع) فرموده است: «هرگاه از قدرتمند، یا چیز دیگری ناراحت و اندوهناک شدید، ذکر «لاحول و لا قوه الا بالله» را زیاد تکرار کنید، زیرا این ذکر کلید گشایش هرگونه گرفتاری و ناراحتی است، و گنجی است از گنجهای بهشت.»و نیز فرمود:..

«هرگاه غم و اندوه فراوان و پی در پی به شما روی آورد، باید جمله «لا حول و لا قوه الا بالله» را تکرار کنید.»
رسول اکرم (ص) فرمود: «ذکر «لا حول و لا قوه الا بالله» نود و نه درد را شفا می دهد که ساده ترین آنها اندوه است.»
و نیز فرمود: «در شب معراج ابراهیم خلیل بر من گذر کرد، و گفت: به امتت امر کن در بهشت، بسیار درخت نمایید که زمینش وسیع و خاکش پاک است.» گفتم «نشاء بهشت» چیست؟
پاسخ داد: «لا حول و لا قوه الا بالله»


سه شنبه 86 خرداد 1 , ساعت 7:45 صبح

رسول اکرم (ص) فرموده است:

«هر کس زیاد ذکر «استغفرالله ربی و اتوب الیه» گوید، خداوند گره غمهای او را بگشاید، و از هر تنگنایی بیرونش برد، و از آن جا که گمانش را هم نمی برد، روزیش رساند.


سه شنبه 86 خرداد 1 , ساعت 7:44 صبح

شخصی گوید: به امام صادق (ع) گفتم: گاهی تصورات کفرآمیزی در دلم خطور می کند برای رهایی از آن چه کنم؟ امام فرمود:

هرگاه این حالت برایت پیش آمد بگو لا اله الا الله ،راوی گوید از آن پس هرگاه وسوسه ای در دلم ایجاد می شد، این ذکر را می گفتم و آن وسوسه ها برطرف می شد.
رسول اکرم (ص) فرموده است: «خواندن سوره «ناس» وسواس را منع می کند.»


سه شنبه 86 خرداد 1 , ساعت 7:44 صبح

امام صادق (ع) فرمود: هر کس دردمند باشد، پس در هر روز چهل مرتبه به مدت چهل روز دعای زیر را بخواند، یا دیگران بر او بخوانند، ان شاءالله دردش تسکین یابد.

بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله رب العالمین حسبنا الله و نعم الوکیل، تبارک الله احسن الخالقین و لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم».
«بنام خداوند بخشنده بخشایشگر، ستایش مخصوص خداوندی است که پروردگار جهانیان است خدا ما را کافی است و او بهترین حامی ماست، بزرگ و پربرکت است خداوندی که بهترین آفرینندگان است و هیچ نیرویی جز نیروی خداوند برتر و بزرگ نیست.


سه شنبه 86 خرداد 1 , ساعت 7:43 صبح

رسول اکرم (ص) فرموده است: «وضو را کامل بگیر، تا از صراط همچون ابر بگذری.»
«کمال وضو» به این است که دعاهای مخصوص در هنگام شستن اعضای وضو خوانده شود. (به رساله های عملیه رجوع شود.)

ختم بسیار مجرب برای حوائج مهم به مدت چهل روز
امام صادق (ع) فرموده است: «هر کس سوره مبارکه حشر را جهت برآورده شدن حوائج و مهمات بزرگ و عظیم چهل روز، روزی یک مرتبه بخواند، حاجت او برآورده می شود، و اگر یک روز فوت شود، باید از سر گیرد.» و گفته شده: هر کس تا چهل روز مداومت کند، مستجاب الدعوه گردد.


   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ