سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اساس حکمت ترس از خداونداست . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
جمعه 85 دی 15 , ساعت 9:53 عصر

به نام خدا

توی نمایشگاه قرآن می گشتم دنبال کسی که گمشده اش رو، پیدا کرده باشه. می خواستم ازش بپرسم: راه درک و لمس ٍحضور امام زمانش توی قلبش چی بوده؟ دنبال کسی بودم که حس کنم امام زمانم رو، نه با چشمانش، بلکه با قلبش اون نور رو دیده باشه و امام به قلبش ظهور کرده باشه. دنبال کسی که تمام اعضا و جوارحش منتظره. نه منتظر درک حضور فیزیکی اون امام،ُ بلکه با خودسازی در حال مهیا کردن مقدمات حضور امام باشه.  آماده باشه. ساخته باشه. مهیا باشه.

و پیدا ش کردم چون جوینده یابنده است. هر کی نور رو دیده باشه از حرف زدنش و اعمالش میشه فهمید. آری او منتظر بود چون در حال خودسازی بود. و می دونیم که همه ما در مسیر هستیم و هیچ وقت مقصد رو نباید ... اینجا ... تلقی کنیم. هم "اینجا" به معنی جایی که هستیم و هم "اینجا" به معنی تصوری که داریم از مقصد.

وین راه را نهایت صورت کجا توان بست ؟

کز صد هزار منزل بیش است در بدایت

بهم یاد داد و توصیه ام کرد به تقوا و من آویزه گوشم کردم.

چهار توصیه:

?- صلوات بفرست و بر او  و خاندان طاهرش سلام و درود و صلوات بفرست و دعا کن برای تعجیل در فرجش و به این صورت ظرف خودت و ظرفیتت رو زیاد کن. آقا به نبی قسم که جواب داد.ها؟!!!! امتحان کنید. صداش بزنید. بگو آقا !!! من رو دریاب !!! همین ضمیر "تو" رو با یاد اون حضرت، صدا بزنید!

?- می خواس عاقبت بخیر شی؟ پس اگه رفتی خاستگاری، سر و چشمت رو بنداز پایین و اصلا نگاه نکن تا وقتی که دلت بهت لبیک گفت تا وقتی تمام عناصر وجودت بهت لبیک نگفته صبر کن. فقط صحبت کن و گوش کن و سنگین و سبک کن و ... تا همه وجودت، یعنی سلول سلول از بدنت، لبیک سر بدن.

?- اگر توبه کردی، تونستی؟، اونجوری که بهمون، توی دین سفارش کردند که آثار توبه مشهود شد، اونوقت، حالا تبدیل شدی به آدمی که پاک. پاک ٍ پاک. مثل روز اولی که به دنیا اومدی و متولد شدی اما با این تفاوت که، عقل کامل تر و تجربه های بیشتر و بهتر داری. پس قدر و ارزش خودت رو با انجام ندادن دوباره ی چیز هایی که دین بهت توصیه کرده، بدون.

خودت رو بساز برای نبرد با نفس و اون جهاد اکبر که امام خمینی انقدر بهش سفارش کرده و بزرگان راه ها برای اون گفتند

?- تقوا

نوشته شده از اصل نوشته در وبلاگ ( قرآن من ) توسط صابر طباطبائی یزدی در آدرس http://quran19.persianblog.com  مراجعه کنید.

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ