سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و او را گفتند خردمند را براى ما بستاى فرمود : ] خردمند آن بود که هر چیزى را به جاى خود نهد . [ پس او را گفتند نادان را براى ما وصف کن ، گفت : ] وصف کردم . معنى آن این است که نادان آن بود که هر چیز را بدانجا که باید ننهد ، پس گویى ترک وصف ، او را وصف کردن است چه رفتارش مخالف خردمند بودن است . ] [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 87 فروردین 13 , ساعت 7:21 عصر

منبع: وبلاگ حدائق ذات بهجت و کپی آن
شاید سایت افشا ? جسورترین سایت ضد دین به زبان فارسی باشد . گردانندگان آن ? با صراحت? پرچم مبارزه با اصل دین ( هر دینی ) را بلند کرده و منکر وجود خدا و رستاخیز و... شده اند و آشکارا گفته اند : « هیچ نامه ی نصیحت آمیز و ... برای ما پست نکند و... این آخوندها نیستند که اسلام را بد کرده اند بلکه این اسلام است که آنان را بد کرده و ...»

  بنابراین روی سخن ما ? آنان نیستند اما از آن جا که اشکالات و اتهاماتشان قطعا بر ذهن همگان اثر می گذارد ? آگاهان وظیفه دارند پاسخی به آن هیاهو بدهند تا هر کس ذهنش با آنها درگیر شد ? پاسخی هم برایشان داشته باشد.

  مطالب آن سایت را می توان به دو بخش کلی تقسیم کرد :

الف: اشکالاتی که بر قوانین و معارف اسلام کرده است

ب: دروغهائی که به اسلام و شیعه بسته است

  و با این که بیان کرده اند با اصل هر دین ـ بویژه اسلام ـ ضداند ? اما حمله ی اصلیشان  به شیعه است.

  در هر صورت صاحب این قلم بر آن است که در هر فرصتی که دست داد ? به گوشه ای از آن اشکالها و تهمتها پاسخ دهد و البته روشن است که برابر عرف وبلاگ نویسی ? نوشته ها در کمال اختصار و ساده نویسی خواهد بود و پاسخهای مفصل و دقیق در کتابها و کلاسهاست ... تا کی فرصتی دست دهد .

اشکال اول : خشونت برخی از احکام اسلام

یکی از اشکالاتی که سایت افشا و برخی دیگر به دستورات اسلام می کنند ? خشن بودن ظاهر برخی از این احکام است و چون پرداختن به همه ی آنان? نوشته را بسیار طولانی می کند ? با همان شرط اختصار که در مقدمه گفتیم ? تنها چند مورد را یادآور می شویم :

?. کشتن چند صد یهودی خائن در یک روز به دستور رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم  : افرادی مانند نویسندگان سایت افشا  که به این دستور رسول اکرم اشکال می کنند گویا تنها به تعداد این کشته شدگان در یک روز ? اشکال دارند نه به اصل کشتن آنان . زیرا به هر حال همه می دانند که از آغاز حکومت اسلام تا پایان زندگانی پیامبر ? اسلام سبب کشته شدن بسیاری از دشمنان شد و این نویسندگان به آن اشکالی نمی کنند .

  بنابراین تنها توجه به این نکته کافی است  که در آئین اسلام ? در هیچ شرایطی ریختن حتی یک قطره خون ناحق ? روا نبوده و گناه بسیار بزرگی شمرده می شود .  اما اسلام به همان اندازه که دین رحمت و محبت است ? دین عدالت و جهاد هم هست و از پیروان خود ? می خواهد که هماره در اجرای احکام اسلام ? ملاحظه ی هیچ کس و هیچ چیز را نکنند .

  با این حساب به صراحت عرض می کنیم که وقتی کشتن آن یهودیان خائن حکم خدا باشد ? برای پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله ? یا ??? یا ???? نفر از آنان هیچ فرقی نمی کند. یعنی اگر ده برابر آنان را هم در همان روز می کشتند ? هیچ تنزلی از مقامات معنوی نمی کردند و دل و جگر آن را هم داشتند.

  به یادم آمد شخصی می گفت :« من از امام خمینی تعجب می کنم که چگونه در آغاز شب حکم اعدام ?? نفر را صادر کرد و نیمه ی شب برای نماز شب برخاست و انگار نه انگار چیزی شده ! با همان حال همیشگی نماز شبش را خواند ! »

  باید به وی گفت : تعجب از ماست که ندانسته ایم اگر فرمان خدا در کشتن کسی است ? تعداد آن و این که روزی چند نفر باشند ? چه اهمیتی دارد ؟! و مگر جان انسانها را با ین ملاکها باید سنجید آن هم از اسلامی که در منطقش ? جان یک نفر ? برابر با جان همه ی مردم است ؟! و اگر نیست ? حتی ریختن یک قطره از خون یک نفر هم ? بسیار بسیار زیاد است.

?. سنگسار : اولا یکی از محققان با ادله ای روشن و قاعده مند ثابت کرده است که حکم سنگسار اساسا در اسلام نبوده و بوسیله ی عمر بن الخطاب از میان یهودیان وارد اسلام شده و با پذیرش حاصل تحقیق وی ، جائی برای دلایل بعدی ما نمی ماند و تنها باید از عمر بن الخطاب و پیروان وی (= اهل سنت ) پرسید که چرا این حکم را وارد اسلام کرده اند ؟! 

   ثانیا : باید دانست که اثبات این حد بر مجرمان ? تقریبا محال است و همچنان که حضرت آیة الله بهجت دام ظله ( در گوهرهای حکیمانه ? ص  ???) می فرمایند : « خدا می داند در زمان حضرت رسول آیا [ حتی ] یک یا دو سنگسار یا تازیانه زدن ? رخ داده یا نه ! » یعنی گویا نظر اسلام بیشتر بر ترساندن مردم ? از زنای آنچنانی بوده است. و اگر کسی شرایط اثبات این حد را در کتابهای فقهی بخواند یقین خواهد کرد که اثبات آن بر افراد ? تقریبا محال خواهد بود .

  ثالثا : این که پاره ای چون دکتر سروش ? سنگسار و شیوه های دیگر مجازات زانیان را برای امروز? خشن و غیر انسانی می دانند و ویژه ی زمان صدر اسلام می شمرند ? باید بدانند که در همان زمان نیز ? این حکم و احکام مشابهی مانند تازیانه زدن ? ظاهری خشن داشته است و خداوند هم از همین رو ? بلافاصله پس از بیان وجوب تازیانه زدن زانی ? می فرماید : « و لا تاخذکم فی دین الله رافة =  مبادا در [ اجرای این دستورات ] دین خدا ? دچار نازک دلی و ترحم شوید ! » 

پاسخ لطیف سیدمرتضی به اشکال ابوالعلاء معری درباره ی کیفر بریدن انگشتان دزد نیز ? دراین جا می تواند پاسخ متضاد بودن این حکم با کرامت انسانی باشد که 

عز الأمانة أغلاها و أر...خصها ذل الخیانة فانظر حکمة الباری !

نقل و توضیح آن داستان به درازا می کشد اما چکیده ی پاسخ این است که انسانیت انسان برای وی کرامت آور است و زنا ?  ( آن هم به این صورت متجاهرانه ? که چهار نفر بتوانند گواهی بسیار صریح بر آن دهند ) کرامتی برای زانی باقی نمی گذارد که درپی مکافاتی کریمانه برای وی باشیم ! 

  اثبات لواط و برخی جرمهای دیگر نیز ? تقریبا محال است و در صدر اسلام هم کیفر بسیار سختی به نظر می رسیده و سختی آن ? مخصوص این زمان نیست .

  همچنان که در فقه شیعه ? اثبات دزدی ای که موجب بریدن چهار انگشت دست می شود ? چندین شرط سخت دارد و در زمان رسول الله نیز ? معلوم نیست یک یا دو بار رخ داده باشد یا نه ؟ اما سایت افشا فیلمی را در سایت قرار داده که وهابی ها و سنی ها دست کسی را از مچ قطع می کنند. شیعه نه تنها آن را تائید نمی کند ? بلکه اساسا مسوولیتی نسبت به فقه برخاسته از قیاس باطل آنان ? ندارد و ... خون جگر می خورد از آبی که از سرچشمه آلوده شد...

  ?. سر بریدن وهابی ها : سایت افشا با قرار دادن چند فیلم در سایت ? که در آنها گروهی از شبکه ی القاعدة ? سر چند تن از اشغالگران ( و چند سنی که با آنان همکاری می کردند ) را با چاقو می برند ?  بر به اصطلاح بی رحمی اسلام و مسلمانان تاخته است . و در کنار آنها نوشته : « آیا انسانیت شما اینها را می پذیرد ؟! »

اولا باید گفت :

بوالعجب ! ذکری به دست آورده ای    /    لیک سوراخ دعا گم کرده ای

یعنی همه ی مشکل انسانیت  و بشر در این است که سر دشمن را نباید با چاقو و قمه برید بلکه باید مانند آمریکائیان و دیگر اشغاگران ? پس از تجاوز به ناموس آنان ? آنان را خانوادگی ! و با گلوله کشت ؟!  یعنی اگر آنان را ( به شیوه ی آمریکائی ? یعنی ) با بمب شیمائی و ... می کشتند ? شما اشکالی نداشتید ؟! به خدا حیا هم چیز خوبی است ! 

و تازه ? شما از کجا می دانید در کدام شیوه ی مرگ ? محتضر ضجر کمتری دارد ؟! مگر مشاهده ی همان شکلی که ما از مردن می بینیم ? به درستی نشان می دهد که مرده چه اندازه درد می کشد ؟! مگر نمی دانیم ای بسا دردی که شخص در حال مرگ می کشد ? چنان زیاد است که حتی توان ناله کردن و فریاد کشیدن هم شاید نداشته باشد ( همان گونه از بیماری ها ی سخت خودمان که به بهبود کشیده می شود ? پی می بریم ) ؟! بلکه رسول الله صلی الله علیه و آله  فرمودند : « جبرئیل مرا باخبر کرد که [ گاهی ] مرگ در بستر ? شدیدتر [ و سخت تر ] از ضربه ی هزار شمشیر خوردن است » ( سفینة البحار ? ج ? ? ص ??? ) .

ثانیا : با این که بنده در شیوه ی کشتن اشکالی بیان نمی کنم ? اما نمی توانم از این دروغ سایت افشا بگذرم که آنها را به شیعیان عراق نیز نسبت می دهد با این که در خود فیلمها نشانه ها و تصریحاتی هست که قصاص کنندگان و انتقام گیرندگان ? سنی می باشند و حتی یکی از آن فیلمها ? فیلم سربریدن یک شیعه به دست سنی هاست.

?. قصاص : گردانندگان سایت افشا ? با ضد انسانی خواندن قصاص ? به همه نوع قصاصی اشکال کرده اند. هم به قصاص جان ? هم قصاص اعضا . و این نیز می تواند مانند لطیفه ای در محافل ? شنوندگان را بخنداند !

اولا : کشورهائی که برای این عده آرمانی و انسانی هستند ( مانند آمریکا ) هنوز هم نمی دانند دربرابر قتل عمد ? چه کنند . گاهی همان مجازات اعدام را عمل می کنند و گاهی با این استدلال که « قصاص ? انتقام است و انتقام ? کار ناپسندی است و نباید کار بد را با کار بد دیگر پاسخ داد » ? آن را به حبس ابد تلافی می کنند .

ثانیا : هر خردمندی می داند که وجوب این حکم ? برای شرافت جان آدمی است . به این معنا که چون جان انسان بسیار شریف است و اگر کسی بی سبب و عمدا آن را بگیرد ? با هیچ مکافاتی جز ستادن جان خود وی ? نمی توان آن را مکافات کرد.

اضافه کنید بر آن ? حکمتی که خود قرآن برای تشریع این حکم بیان می فرماید : « و لکم فی القصاص حیاة یا اولی الالباب =ای خردمندان ! در تشریع و انجام این حکم ? زندگی شما تضمین خواهد شد »

یعنی اگر هر کسی بداند که با کشتن عمدی شخص دیگر ? خود نیز کشته خواهد شد ? هرگز دست به این کار نمی زند و در نتیجه ? خون هیچ کسی به ناحق ریخته نخواهد شد و همه احساس امنیت جانی خواهند کرد.

اما اشکال کنندگان ? گوئی چشم خود را بر سبب تشریع این حکم ? کاملا بسته اند و تنها در هنگام اجرای حکم قصاص سر رسیده و گمان کرده اند که اسلام ابتداء و بی سبب ? دستور قصاص داده است .

گوش باز و ? چشم باز و ? این ذکا !   /  حیرتم از چشم بندی خدا !

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 

  آقایان آرش بی خدا و داریوش دولتشاهی و شهرام خداستیز  !

?. خواستم به همان نشانی هم که گفته اید بروم اما آن سایت هم فیلتر دارد و من هم آنچه از کامپیوتر و اینترنت می دانم ? خودم آموخته ام و آموزش ندیده ام و اکنون نمی دانم فیلترشکن دقیقا چیست و چگونه باید از آن برای خواندن پاسخ آرش بی خدا ـ که خواهان خواندن آن هم هستم ـ استفاده کنم.

?. بار پیش که سایت افشا را دیدم ? با تاکید از خوانندگان خواسته بود که پاسخی برای آنان نفرستند و ننویسند اما اکنون که می بینم پذیرفته اید که در این زمینه ها باید به منطق و بحث و استدلال رو بیاورید بسیار خوشحالم ? گر چه همه ی پاسخهایتان هم نادرست باشد .

?. این جانب از مناظره در دفاع از اسلام کناره گیری نمی کنم و به خواست خدا « می گویم و می آیمش از عهده برون » اما گذشته از این که در کار با کامپیوتر و اینترنت خبرگی مورد نیاز را ندارم ? می پرسم آیا می خواهید با بنده هم چنان مناظره کنید که  همکار و همفکرتان ? دکتر علی سینا ادعا کرد با آقا [ ... = یکی از مراجع تقلید ] کرده و در سایت شما هم منتشر شد اما مدتی بعد در سایت آن مرجع تقلید  خواندیم که  : ?. انجام چنین مناظره ای تکذیب می شود ?. برخلاف شرط مناظره ( که مقدمات بحث باید مورد قبول دو طرف باشد ) به احادیث روایت شده از سوی اهل سنت استناد شده که معلوم است مورد قبول شیعیان نیست ! ?. به دروغ نوشته که آن مرجع تقلید جنگهای رسول الله را دفاعی نمی داند بلکه تهاجمی می داند ! ?. میان سخن خودش و برخی از سخنان آن مرجع تقلید ـ که در جائی دیگری گفته شده ـ خلط کرده تا خوانندگان تصور کنند همه ی آنچه نوشته ? از آن مرجع تقلید است ! ?. روشن است که چنین فردی یا مفهوم مناظره را نمی داند یا مصداق آن را !

اگر چنین قصدی دارید ? نیازی به دعوت نبود ? می توانید هر چه می خواهید به من نسبت دهید و  از پیروزی خود ? خوشحال باشید ! اما اگر پاسخهای بنده را می خواهید ? هر آنچه نوشته اید کاملا برایم ایمیل کنید تا چند روز بعد پاسخ آن را بدهم.
منبع: وبلاگ حدائق ذات بهجت



لیست کل یادداشت های این وبلاگ