سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود : یاد دهید و آسان گیرید و سخت مگیرید [ابن عباس]
 
چهارشنبه 86 مهر 11 , ساعت 9:0 عصر

من یتق الله ... ان اکرمکم عند الله اتقاکم ... می گفتی: اون هایی که تو میگویی ماورایی است و چیزی که من ازش حرف می زنم مربوط به رعایت قوانین و مشترکاتی است که به وحدت بین مسلیمین کمک می کند. در این شکی نیست امام خمینی می فرماید : اصولا دعوت به اسلام دعوت به وحدت است و بسیاری از اسرار در بسیاری از فرائض دینی بعد از عبودیت و صلّ بین معبود و مخلوق، به همین وحدت می رسد و میبینیم که اصولا دعوت به اسلام دعوت به وحدت است. در اینکه مسلمانان باید پیرو مقیدات باشند، شکی نیست. من می گویم 99 درصد از ایمان به ظاهر نیست. من می گویم 99 درصد از تقوا ریش بلند و موی کوتاه خوابیده و شانه زده شده به کنار نیست. من می گویم شلخته بودن انسان را از اسلام خارج می کند من می گویم هر کس تنبل است دارد آبروی اسلام را می برد. چه بهتر که دست از سر طرفداری این دین برداریم و او را راحت بگذاریم.
حالا اگر عزم مان را جزم کردیم تا مومن باشیم اشکالی ندارد. استقیموا بالصبر و الصلوة. اگر تنبل نباشد اگر ظاهرش را برای خدا زیبا کند اگر مسلمانان در دنیا به فرموده ی رهبری هدفشان این باشد که روزی برسد که ان شاء الله الگو برای جهانیان شوند، با تنبلی و بی خیالی و بی مطالعه ای و خواب و اینها ره به جایی نمی برند. چند ساعت در شبانه روز مطالعه می کنیم؟ چند ساعت بجز تلاش برای گرداندن زندگی مادیمان برای خدا جهاد میکنیم؟
امشب مسابقه ی برنامه ی از تو می پرسند که راجع به مطالعه ی کتاب های شهید مطهری است پرسید : مشکل اصلی مسلمانان چیست که همان تنبلی و تلاش نکردن بود. واقعا مشکل ما مسلمانان برای وقوع مقدمات برای ظهور تنبلی ما مدعیان نیست؟ که چندی است در بدنه ی حوزویان و دینداران مرا رنج می دهد. شیطان از درون به واقع برای همه ی ما نقشه کشیده و هر کدام از ما را به اندازه ای به سمت خود کشیده و می دانم که دارم مبالغه می کنم یا نه. اما انسانی بجز امام زمان نیست که در معرض خطر شیطان نباشد و این که من می گویم چیزی نیست، باید بگویم انسانی بجز او نیست که شیطان را نپرستید. یعنی ما پیرو شیطانیم؟ بله. متاسفانه. هر چند ریش داریم و صبح تا شب چند رکعت نماز می خوانیم و صوری عباداتی که می دانیم انجام می دهیم. اما این کار عجیبی است؟ که می دانیم ائمه از ما انتظار دارند که بیش از این باشیم. تو خودت یه نگاهی به روحانیون اطراف خودت بیانداز و ببین که چقدر بجز لباسی که به تن برای اسلام دارند، میتوانند مفید باشند و واقعا هستند !!!؟



لیست کل یادداشت های این وبلاگ