سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، گنجینه و کلید آن پرسش است . پس خدا رحمتتان کند بپرسید که به چهارکس پاداش داده می شود : پرسشگر و گوینده و شنونده و دوستدار آنها . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
سه شنبه 86 خرداد 8 , ساعت 2:0 صبح

دین با دستورات اخلاقی خود که از ابتدایی ترین مراحل تا اوج اخلاق حسنه بر پایه ی فطرت پاک انسانی برنامه دارد. با نگاهی به دستورات دین می توان منصفانه قضاوت کرد. برای انسان متفکر و دنیا دیده ای که نیاز به اخلاقی ترین و انسانی ترین خلق و خو را جوییده و تشنه و جستجوگر بدنبال راهی عقلانی می گردد، و حتی کسی که در جستجوی خودسازی و تربیت خویش با دستورات انسان دوستانه و خداپسندانه و فطرت پسند است را اغنا می کند.
دین می گوید هر چه هستی با این یک جمله وارد این مسیر خودسازی و تربیت شو: لا اله الا الله و رستگاری بجو. هیچ کسی را به جز خدای یکتا خدا ندان و هیچ کس را هم در هیچ کاری شریک او ندان و هم تراز او تصور نکن.با نام خدا همه کار هایت را آغاز کن زیرا فطرت تو نمی تواند با نام و یاد خدا باشد و به کاری ناپسندیده با فطرت و رضایت پروردگار روی آورد.
به توصیه های زیر فکر کن. راهی معتدل و متعادل هست که باید آن را چند روزی طی کنی تا بفهمی. بهترین زمان برای کسب این تجربه هر چند ماه مانده به ماه رمضان است. شما هر چقدر به ماه رمضان باقی مانده باید به کسب و آموزش و حتی دوباره و بهتر یادگرفتن یادگرفته های خود در زمینه ی نماز و دوری از محرماتی که از آن نهی شده اید بپردازید. می توانید به کتاب های 190 گناه زبان و یا کتاب های اخلاقی مراجعه کنید و فقط این برنامه را به مدت (تا پایان ماه رمضان سال جاری) ادامه دهید.
اخلاق در خانواده، اخلاق در همسایه داری، اخلاق در برخورد با دیگران در جامعه، صفات پسندیده ی اخلاقی، ................
به نماز جمعه های حضرت آیت الله جوادی آملی در باب دستورات رفتار های اجتماعی مراجعه کنید www.esraco.net



لیست کل یادداشت های این وبلاگ