سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوق، خوی صاحبان یقین است . [.امام علی علیه السلام]
 
جمعه 86 فروردین 3 , ساعت 3:29 عصر

با نام خدا که کار ها شروع میشه، چه تاثیری داره؟ آدم هایی که همیشه در حال ذکر خدا هستند و کار هاشونر و با نام خدا شروع می کنن و ادامه میدهند و تمام هم می کنند، چطور؟
با یکی از اونها هر دفعه که صحبت می کنم آثار عجیبی رو میبینم

1-      اثر روی تفکراتم

2-      اثر روی اعمالم

3-      اثر روی نوشته هام

4-      ...

سوال هایی از هم می پرسیم و جواب هایی به هم میدیم و از احوالات هم با خبر میشیم. اما این وسط حرف ها حرف های عادی نیستند. جایی که یاد و نام ائمه هست و ذکر حدیث اونها، چگونه است؟

پرسید؟ چرا امام حسین (ع) توی صحرای کربلا گریه نکرد؟

جواب دادم:

v      امام خمینی هر بار که می خواست تفسیر سوره حمد رو شروع کنه می فرمود:"شاید..." این تعبیری باشد در حدّ فهم ما. شاید اگر بخواهیم تفسیر کنیم اینگونه باشد. ما ادعای فهم قرآن را نداریم. اما با توجه به آیات دیگر( محکمات) و روایات ( متواتر) اینگونه بر می آید که ... برای همین با شاید حرف هام رو شروع می کنم.

v      یاد خاطرات اطرافیان امام در بهبوبه پیروزی انقلاب اسلامی افتادم. تمام اطرافیان امام از اینکه اون انسان در برابر اتفاقاتی مثل شهید شدن فرزندشون (حاج آقا مصطفی ها) و شهید شدن ثمرات عمر شون ( مطهری ها) و ترور کردن بازوهای منحصر بفردی مثل رجایی و بهشتی ها و ... محکم و بزرگوار و با دیدی به نقاط عطف تاریخ و نگرشی بر ماوراء ها و نگاه به افقی از درس هایی که از بزرگان قرآن فراگرفته بودند و همراهی نوری مثل کلام خدا و انبیاء و اولیاء و تمسک به اخلاقیات و توجه به توصیه ها و مطالب ریز اخلاقی و ... (نماز شب ها و زاری های نیمه شب) و سجده فقط در مقابل معبود واحد و احد عالم، دیگر در مقابل هیچ اتفاقی که از دید ما انسان های تا گردن در زیر گل فرو رفته، بزرگ و طاقت فرسات و انسان را به زانو در میآورد، به زانو در نمی آمد.

v      او که معصوم است و منشا همه این علوم و اخلاقیات و صاحب سرشت پاک و سلاله ای که با اعمال نیکو حافظ آن گنج های بهشتی بوده است که دیگر هیچ

v      و در آخر اینکه نمی دانم.

نمی دانیم هیچ کدام از ما و اینها تخیلات و تصورات سطحی ماست که تازه درک خود اینها هم از پس انسان های بیشماری خارج است.

همه انیها از اعمال و اثرات واضح همین نادانی ها و جهولات در جامعه می توان پی برد

گفت: گریه 12 گونه است؟؟؟

هیچ نفهمیدم

گفت کتاب فلان رو خواندی؟

هیچ نفهمیدم و در آخر گفت: زیارت عاشورا قسمتی که ... اسس اساس ظلم و الجور رو زیاد بخون

و من الله توفیق ‏جمعه‏، ‏2007‏/03‏/23‏ 03:04:18 ب.ظ  سید صابر طباطبائی یزدی و ف.ی.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ