سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گفتن «نمی دانم» نیمی از دانش است . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 86 مهر 11 , ساعت 9:0 عصر

من یتق الله ... ان اکرمکم عند الله اتقاکم ... می گفتی: اون هایی که تو میگویی ماورایی است و چیزی که من ازش حرف می زنم مربوط به رعایت قوانین و مشترکاتی است که به وحدت بین مسلیمین کمک می کند. در این شکی نیست امام خمینی می فرماید : اصولا دعوت به اسلام دعوت به وحدت است و بسیاری از اسرار در بسیاری از فرائض دینی بعد از عبودیت و صلّ بین معبود و مخلوق، به همین وحدت می رسد و میبینیم که اصولا دعوت به اسلام دعوت به وحدت است. در اینکه مسلمانان باید پیرو مقیدات باشند، شکی نیست. من می گویم 99 درصد از ایمان به ظاهر نیست. من می گویم 99 درصد از تقوا ریش بلند و موی کوتاه خوابیده و شانه زده شده به کنار نیست. من می گویم شلخته بودن انسان را از اسلام خارج می کند من می گویم هر کس تنبل است دارد آبروی اسلام را می برد. چه بهتر که دست از سر طرفداری این دین برداریم و او را راحت بگذاریم.
حالا اگر عزم مان را جزم کردیم تا مومن باشیم اشکالی ندارد. استقیموا بالصبر و الصلوة. اگر تنبل نباشد اگر ظاهرش را برای خدا زیبا کند اگر مسلمانان در دنیا به فرموده ی رهبری هدفشان این باشد که روزی برسد که ان شاء الله الگو برای جهانیان شوند، با تنبلی و بی خیالی و بی مطالعه ای و خواب و اینها ره به جایی نمی برند. چند ساعت در شبانه روز مطالعه می کنیم؟ چند ساعت بجز تلاش برای گرداندن زندگی مادیمان برای خدا جهاد میکنیم؟
امشب مسابقه ی برنامه ی از تو می پرسند که راجع به مطالعه ی کتاب های شهید مطهری است پرسید : مشکل اصلی مسلمانان چیست که همان تنبلی و تلاش نکردن بود. واقعا مشکل ما مسلمانان برای وقوع مقدمات برای ظهور تنبلی ما مدعیان نیست؟ که چندی است در بدنه ی حوزویان و دینداران مرا رنج می دهد. شیطان از درون به واقع برای همه ی ما نقشه کشیده و هر کدام از ما را به اندازه ای به سمت خود کشیده و می دانم که دارم مبالغه می کنم یا نه. اما انسانی بجز امام زمان نیست که در معرض خطر شیطان نباشد و این که من می گویم چیزی نیست، باید بگویم انسانی بجز او نیست که شیطان را نپرستید. یعنی ما پیرو شیطانیم؟ بله. متاسفانه. هر چند ریش داریم و صبح تا شب چند رکعت نماز می خوانیم و صوری عباداتی که می دانیم انجام می دهیم. اما این کار عجیبی است؟ که می دانیم ائمه از ما انتظار دارند که بیش از این باشیم. تو خودت یه نگاهی به روحانیون اطراف خودت بیانداز و ببین که چقدر بجز لباسی که به تن برای اسلام دارند، میتوانند مفید باشند و واقعا هستند !!!؟


پنج شنبه 86 شهریور 1 , ساعت 9:0 عصر

هر فردی برای خودش معلومه که چقدر تقوا داره. هر فردی به اعمال خودش حاضره. البته بعد از خدا. هر کسی که خوب به اعمال خودش نگاه کنه، و دین رو هم خوب بشناسه، و یا آشنایی داشته باشه، اهل مطالعه هم باشه، حتما می تونه با توجه به توصیه هایی که شدیم، از روی اعمال و نیت هامون درجه ی ایمان و درجه ی تقوامون رو بفهمیم و محاسبه کنیم قبل از اینکه محاسبه بشیم. هیچ کاری نشد نداره. حتی شبیه کردن اعمالمون به ائمه !!! از این بالاتر؟

مدرک برای خودمون برای قیامت داریم جمع می کنیم. همه ی ما با هر روزی که خدا یه روز دیگه بهمون عمر میده ( نه اینکه ... فردا رو جزو عمرمون بدونیم؟ ) می تونیم فیض جدیدی رو برای خودمون رقم بزنیم و هم می تونیم فیوضاتی رو از خودمون محروم کنیم. هر لحظه ای که بگذره و وظیفه ای بر عهده داشته باشیم ( چه فریضه ی دینی چه فریضه ی عقلی ) یا تنبلی و سستی می کنیم، یا قیام و جهاد و (یا مابینهم) بالاخره یا داریم پله ای بالاتر میریم و یا داریم سقوط می کنیم.

به هر حال در این شکی نیست که داریم برای روز قیامت خودمون مدرک جمع می کنیم چونکه همه می دونیم با اینکه اختیار داریم اما خداوند به همه ی اعمال ما سر زده و سر نزده واقفه. پس ما داریم فقط کارنامه واسه دیدن خودمون می نویسم.

 علامت اندازه ی ایمان در اعمال


شنبه 86 تیر 23 , ساعت 9:47 صبح
در اعتکاف ثبت نام کنید . امسال رو نباید از دست بدیم
355 روز دیگه کی زنده است؟
پس آخرین نماز و روزه ها و استغفار هاست که یقینا اثر گذار است.
با امید زندگی کنیم . خدایی زندگی کنیم و اونطور که او خواسته در قرآن
نستغفره و نساله التوبه
http://diniblog.com/etekaf.html
شنبه 86 فروردین 18 , ساعت 10:3 صبح

برنامه  برگزاری مراسم اهدای جوایز بزودی اعلام خواهد شد.

لطفا کپی شناسنامه و آدرس دقیق پستی تان را به آدرس زیر ارسال نمایید - با تشکر از همکاریتان

قم - خیابان صفائیه - کوچه 22 (آمار) بن بست شهید علیان - مرکز تخصصی مهدویت

برترین ها و جوایز                   سایت مهدویت

22.    kanoon-e-javanan.persianblog.com
صابر طباطبای‍ی یزد‍ی  امتیاز :56   ---- تهران  جایزه :اشتراک یکساله مجله امان

40.    emammahdi19.persianblog.com
صابرطباطبای‍ی یزد‍ی امتیاز :48.67     ---- تهران  جایزه :اشتراک یکساله مجله امان

رتبه های اول تا بیستم ...

یکشنبه 86 فروردین 5 , ساعت 10:22 عصر
به قسمت موضوعی ابن وبلاگ سر بزنید
سه شنبه 85 اسفند 22 , ساعت 12:45 صبح

http://www.tabatabaiyazdi.com/

خاندان طباطبائی یزدی ها

سید یاسر طباطبائی یزدی ساکن مشهد متولد مشهد سال 1356
فاطمه طباطبائی یزدی ساکن بلژیک متولد مشهد سال 1353
سید صابر طباطبائی یزدی ساکن قم خودم متولد تهران سال 1360
سید امین طباطبائی یزدی ساکن تهران برادرم متولد تهران سال 1362
سید جلیل طباطبائی یزدی ساکن تهران پدرم متولد مشهد سال 1329
فاطمه طباطبائی یزدی ساکت تهران متولد تهران سال 1365
و
سید جواد طباطبائی یزدی فرزند حسین
سید یحیی طباطبائی یزدی فرزند جواد
سید محمد هادی طباطبائی یزدی

ادامه مطلب...

دوشنبه 85 اسفند 7 , ساعت 1:40 عصر

مطلب زیر دقیقا از وبلاگ سما من، شب، سکوت برداشته شده، سر بزنید. با نظرات دو هم ملیتی خود آشنا شوید و اندیشه کنید که حرف رو باید چطور زد؟ آیا باید طور خاصی زد یا نظرمون رو باز بیان کنیم. سوء تفاهم پیش بیاد یا نیاد.

*پی نوشت:این متن در جواب امثال این آقایی که با نام مهدی کامنت گذاشته٬اینجا دادگاه خدا نیست٬اما روزی هم این دادگاه فراخواهد رسید..
شما آقای به ظاهر اهل روشن فکری٬بلند نظری٬متفکر٬..این بار با خود شما هستم.
تاریخ را ورق زدی!تاریخ شما در چند سطر خلاصه شده بود؟!برای یادآوری شما برایتان بگویم:مهدو تمدن دانش زادگاه ارسطو و افلاطون٬تمدنی به ظاهر زنده مثل افکار شما!یونان باستان ٬این قسمت از تاریخ و ورق زدی!شهوت تو بجای عفتت مایه شهرتت بود!از بزرگی مثل افلاطون حمایت میکنی در همان تاریخ تو گفت:از خدایان شاکرم که به من هفت مزیت داده اند٬نخستین آنها آزادی من و دومی اینکه من مرد بوجود آمده ام نه زن!!باز تو بگو زنان خودخواه!ارسطو:زیبایی زن بهترین سفارش نامه ای است که هرجا مورد قبول واقع میشود!!!اینا فقط قسمتی از حرف دانشمندان توست!خرید وفروش زن٬بردگی و اسیری٬زنده بگور کردن دختران عرب جاهل٬زندانی در حرمسراها٬قربانی برای خشنودی خدایان٬انداختن در رودنیل برای آمدن باران ٬قتل وسوزاندش پس از مرگ شوهر بین هندوان٬....اینا فقط نمونه های کوتاهی از تاریخ نخوانده توست.
در جواب: همسر عزیز ترین فرد مسلمانان را دیدم که از سر کوچکی روحش در برابر مظهر عدل و حق ایستاد و از سر حماقت خودش را صاحب حق میدانست.
باید بگویم اگر منظورت فاطمه زهراست که خداوند فرمود محمد را علی را و جهان را بخاطر فاطمه خلق کردم و لقب بانوی دو عالم را به او داد.پس کوتاه فکری و کوچکی روح از آن توست که با تفاسیرت نه تنها زن را بلکه خالق هستی را زیر سوال بردی.کم نیستند در دین ما بانوان قدرتمند...از زینب کبرا بگویم با افشاگری هایش در کاخ دشمن یا از نرجس خاتون با ایثارگری هایش.از تاریخ ایران بگویم از گردآفرید بزرگترین سردار زن ایران که سیاوش رادر جنگ به زانو در آورد٬یا از بانو همسر بابک خرمدین که شانه به شانه همسرش میجنگید.از پروین اعتصامی بگویم که که بزرگان ادبیات بعد از خوانندن دیوانش فکر میکردند که او مرد است!

ادامه مطلب...

دوشنبه 85 اسفند 7 , ساعت 8:38 صبح

دیرور توی صف عابر بانک بودم. یه جوون 35 ساله به یه جوون 25 ساله که داشت میرفت باشگاه بدنسازی می گفت الان که حال و کشش زن داری دارین اگر ازدواج نکنین بعدا دیگه تمایل لازم رو از دست میدین.

فکر کردم و به خودم گفتم، تا وقتی جوونی شیطون میشینه زیر پات که نداری و دخترا اینطور نیستن و به هم نمی خورین... بعضی ها رو دیدم انقدر زیاد اون زمانی که اشتیاق دارند فکر می کنند تا به در بسته می خورند و سرخورده میشن. اینها به نظرم همون خواسته های شیطونه که اولش که انسان می خواد فکر کنه هر چند نیت اش خدایی باشه اما تبدیل میشه به راه و مسیر بد که همون از دست دادن روحیه و نشاط لازم واسه جنگیدن و زندگیه.


یکشنبه 85 اسفند 6 , ساعت 9:41 صبح

کاش دل رو میشد مثل خونه ترمیم کرد و نگاه کرد ببینی ظاهرش خرابه یا داخلش و درستش کنی. آخه دل ظاهرش رو آباد کنی زخم های درونش که آباد نمیشه.

تنها راهش همونیه که بهمون روشن، نشون دادن. مثل نماز و ارتباط با خدا. قرآن و حدیث. مثل وسائل الشیعه. باب خودسازی چه احادیثی. حیف که نمیشه واسه تجربی گرا ها نشون داد که این آدم از لحظه -آ- تا -ب- که بدون حضور خدا بوده و یک بار دیگه با حضور خدا و تاثیر این آداب و طرز زندگی.


یکشنبه 85 اسفند 6 , ساعت 8:45 صبح

اینجا هر کسی رو میبینی از اول عمر تا آخر عمر درس می خونن و بی دریغ. آخه واسه چی مردم شهر های دیگه که اسیر مادیات شدند می تونن درک کنن ؟ (نه به این معنا که بگن میفهم. فهم یعنی عمل. یعنی مبارزه و تغییر نفس.)

و یاد تنبل ها چه توی محیط کار چه وقت درس خوندن میافتم که: لزوما هم آدم های تنبلی نبودن اما از درختی که 4 سال کاشتند و راه تناور کردن اون رو ادامه ندادند میشه فهمید که درس خوندن واسه مادیات بوده یا واسه چیز دیگه.


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ