سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جان ها چون با یکدیگر سازگار باشند، الفت خواهند گرفت . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 86 مرداد 21 , ساعت 11:53 صبح

امروز صبح داشتم از کنار مترو رد می شدم که بیام قم. یه صف طول و طویل دیدم که همه منتظرند. یه صف کوتاه هم بود که همه کیف پول هاشون رو یا بلیط هاشون رو که از قبل خریده بودند میزند و می رفتند. فکر کن ! حاج آقا گفتند التدبیر قبل العمل. عاقبت اندیشی خیلی خوبه. ما تا کجا عاقبت اندیشی کردیم ؟ 10 سال 100 سال 1000 سال و یا بینهایت؟ به این موضوعی که می خوام بگم توجه کنید : آیت الله جوادی آملی در تفسیر سوره ابراهیم فرمودند: بعضی از افراد در این دنیا هیچ توجهی به حساب و کتاب هاشون ندارند. و در صحرای محشر باید خیلی معطل بشوند تا به حساب هاشون رسیدگی بشه. اونجا کسایی که حق الناس دارند باید خیلی معطل بشوند و کسایی که طلب کارند ، تسویه حساب کنند. اما یه عده ای که قبل از اینکه بمیرند به مرگ رسیدند و قبل از اینکه محاسبه بشوند به حساب هاشون رسیدگی کردند، وضع بهتری دارند و اصلا معطل نمی شوند. حاسبوا قبل ان تحاسبوا و موتوا قبل ان تموتوا و ... یعنی همین.

یه رئیسی داشتیم توی شرکتی که من قبلا تهران در اون کار می کردم. او یه فرد کاملا مادی بود ولی برنامه ریزی می کرد که من باید تا ده سال دیگه شرکت رو به این نقطه برسونم که خودم به این منفعت ها برسم. برام عجیبه که برای مردمی که او رو می دیدند اصلا عجیب نبود که چرا این آدم اصلا به فکر عاقبت و آخرتش نبود. من از او یاد گرفتم که باید جوری زندگی کنی که انگار 100 سال زنده ای و باید جوری زندگی کنی که فردا نیستی. امام علی (ع)


پنج شنبه 85 دی 14 , ساعت 3:6 عصر

نظر شما چیست؟

پی ام رسید که: دختری هستم که دکترها از معالجه من نا امید شدند خواب بودم که حضرت زینب(س)ابی در گلویم ریخت و خوب شدم و از من خواست این معجزه را بنویسم و پخش کنم اول بدست کارمندی رسید ولی اعتماد نکرد و همسرش را از دست داد بعد بدست مردی رسید باور کرد 45 میلیون بدست اورد ولی پخش نکرد و فرزندش را از دست داد اگر شما به حضرت زینب (س) اعتمادداری?? " پخش کنید
خانوم این روش?  روش خوبی نیست
چون
آنکس که نیت قربت الی الله دارد ، به گفته آقای آیت ا... بهجت (دامت برکاته) در و دیوار به اذن خدا یار و یاورش می شود? تا صراط مستقیم را پیدا کند
:
و آنکس که گمراه است و یا گرفتار فسق شده است? حتی سخنان پیامبر در گوشش فرو نمی رود
مثل ابوجهل که ...
شما از روشی که در دنیا مرسوم است به خرافات? دارید برای اسلام و ائمه تبلیغ می کنید
تبلیغ بد نیست
:
ولی از هر جایی این پی ام به شما رسیده تذکر مرا به گوشش برسانید
:
ممنونم ما به ائمه و معصومین و اهل بیت شان اعتماد و ایمان داریم

خیلی دیده ایم که معجزات و شفا هایی برای بیماری های لاعلاج شده

اما توجه کنید که هدف در اسلام وسیله را توجیه نمی کند

یعنی ما از هر راهی نمی توانیم وارد شویم

تا برای دین خدا تبلیغ کنیم

بهتر است همان راه درست و عقلی را طی کنیم و به قول امام خمینی

قائل به وظیفه باشیم و نه اینکه از هر راهی که به ذهنمان رسید برای هدف استفاده کنیم

حتی نیت ما خیر خواهانه باشد

نظر شما چیست؟


پنج شنبه 85 دی 14 , ساعت 3:6 عصر

من صابر طباطبایی هستم. در سال ???? به دنیا آمدم. الان ?? ساله ام و در شرکتی کار می کنم.روبروی ما بالاترین طبقه شرکتی معلوم بود و من از پشت بام شرکت مقابل از جایی که میز کارم قرار داشت به آنجا اشراف داشتم و از آنجا درون اتقا محل کار من پیدا نیست.

سالهاست که اینجا کارکنان را میبینم و مدت هاست که رفتار آنها مثل ابر ها که از بالای سرم می گذرند و توجهی به آنها نمی کنم، خیلی مسائل دیگر نظیر همین مطلبی که می خواهم بگویم نیز مرا با خود همراه نمی کند و من به آنها بی توجهم. اما چندی است که می خواهم با دقت نگاه کنم و ببینم چه چیزی از هر اتفاقی خدا می خواهد به من بیاموزد که مبادا از دنیا روم و اونوقت افسوس بخورم که فلان زنگ برای این به صدا در آمد که منبیدار شوم و من چه ساده از کنار آنها گذشتم.

گوش کنید. دو تا انباری سال هاست که اونجا برای من علامت سوال شده. که وقت کارکنان این شرکت رو میگیره تقریبا از صبح تا شب. بعضی می روند و میایند و کارتن های وسائلشون رو جابجا می کنند و بعضی دیگر انگار برای کار دیگری میایند.

خوب که نگاه می کنم میبینم بعضی دیگر ده ها دقایق به نگاه کردن منظره و حرف زدن و در زمستان ها بعضی دیگر برای برف بازی و بعضی وقت ها دختر ها برای هم درد دل می کنند و بعضی وقت ها مردان برای سیگار کشیدن و بعضی وقت ها برای عکس گرفتن و بعضی وقت ها که حداثه ای مثل رعد و برق و باران و برف به تماشای منظره ها می نشینند.

برای همسرم و بچه هایم که عزیز تر از جانم دوستشان دارم تعریف کردم.وقتی برای فرزندم تعریف کردم گفت چرا گفتی کسانی با دمپایی از این اتقا به دیگری می روند و وقتی این را گفت تازه حدس زدم شاید برای نماز خوادن باشد.

جالب است وقت کمی از روز از هر کسی گرفته می شود اما عده کمی هستند که فکر می کنند و در روز با خودشان و با خدایشان خلوت می کنند.

اگر همه همین حال بمیریم چه می شود چه کسانی بیشتر نادم و پشیمانند؟ مگر نه اینکه به گفته خدا در کتاب اسلام همه بجز آنان که ایمان آوردند و اعمال نیک انجام دادند و به حق و انصاف رای دادند و صبور بودند دیگران همه پشیمان و متضررند. ؟؟؟


پنج شنبه 85 دی 14 , ساعت 3:6 عصر

این وبلاگ متعلق به سید صابر طباطبائی یزدی می باشد

در این وبلاگ می خواهم داستان های تخیلی از خودم که شاید دوست داشتم در لحظه هایی که در درگاه خدا امتحان می شوم آنگونه باشم بنویسم. از بچگی یادمه که کتاب های شهید مطهری مخصوصا داستان راستان رو انقدر خونده بودم که هنوز تصویر های ذهنی بسیاری از حلقه های بحث و ورود پیامبر به مسجد شهر در ذهنم هست. به یاد آن استاد فقیه استاد شهید مطهری که به من اگر هیچ یاد نداده باشد این را یاد داد که تخیل را بر روی کاغذ بیاور شاید که دوباره خودت بخوانی و چیزی بیاموزی و انقدر نگران نباش که به ظاهر اطرافیانت نمی فهمند اما این تو هستی که در قبال چیزی که آموختی و فکر می کنی فهمیدی با عملت با گفتارت با نوشته هایت به خدا و حاضران و ناظران و کاتبان او چیزی از تو ثبت نکنند که شرمنده چیزی که به تو داده شد و تو به آسانی آن را فراموش کردی بشوی. که به گفته شاعری زیبا می سراید که:

کم داد اگر نگیرد افزون . و حرف دیگری زده که مستتر در این جمله است . که اگز چیزی داده ثمره و نتیجه ای از تو می خواهد به همان حدی که ظرفیت تو بوده و به همان اندازه ای که تو از عمرت خرج کردی باید چیزی هم نیکو خریده باشی.


پنج شنبه 85 دی 14 , ساعت 3:6 عصر

چرا انقدر سخت جونی. نمی گم سخت جونی بده!!! میگم توی گمراهی و ضلالت به ضررته.

شیطونم همین حرفارو رد گوش کن.

هر کی اطاعتم کنه اطاعتش می کنم.

اعتماد کنید ان شاء الله راست می گیم. آقا!

آخه من به چیه تو اعتماد کنم.

اگه سر راهم قرار بگیری یا همکاری یا فامیلی یا می خوای فامیل بشی؟

هر کدوم اینها بشی که بدبختم.

بیچارم می کنی

به خاک سیاه من رو میشونی می دونی چرا؟

چون اگه شیطون نتونه از در من وارد شه از در تو وارد میشه.

منم صبرم حدی داره.

ایمانم حدی دارم

می برم (به ضمه باء)

کم میارم

قدم به قدم که باهات راه اومدم

یوهو نگاه می کنم میبینم، عوض شدم!!! دیگه اون آدم خداشناس نیستم که بخوام بیشتر بفهمم و فکر کنم و پیدا کنم.

یواش یواش به خودت میای و میبینی، جات رو تو بهشت و جهنم محاسبه می کنی.

تقریبا کار از کار گذشته حالا هر چی پایین تر بهتر.

اصلا میریم کف جهنم به قول داداش امین کلنگ میزنی !!!!

کجا؟

حواست هست داری واسه نفست جون می کنی؟

انگار به دنیا اومدی واسه اون کار کنی؟

یا باهاش مقابله کنی و اوج بگیری؟

نمی دونم. تو این مملکت شیعه اگه تا حالا این حرفا در تو اثر نکرده باشه از این به بعد هم نمی کنه.

و من ا... توفیق

سه شنبه 28 آذر : سید صابر طباطبائی یزدی فرزند جلیل

 


پنج شنبه 85 دی 14 , ساعت 3:6 عصر

و ما مفتخریم‌ که‌ پیرو مذهبی‌ هستیم‌ که‌ رسول‌ خدا مؤسس‌ آن‌ به‌ امر خداوند تعالی‌ بوده‌، و امیرالمؤمنین‌ علی‌ بن‌ ابیطالب‌، این‌ بندة‌ رها شده‌ از تمام‌ قیود، مأمور رها کردن‌ بشر از تمام‌ اغلال‌ و بردگیها است‌.

ما مفتخریم‌ که‌ کتاب‌ نهج‌البلاغه‌ که‌ بعد از قرآن‌ بزرگترین‌ دستور زندگی‌ مادی‌ و معنوی‌ و بالاترین‌ کتاب‌ رهایی‌بخش‌ بشر است‌ و دستورات‌ معنوی‌ و حکومتی‌ آن‌ بالاترین‌ راه‌ نجات‌ است‌، از امام‌ معصوم‌ ما است‌.

ما مفتخریم‌ که‌ ائمة‌ معصومین‌، از علی‌ بن‌ ابیطالب‌ گرفته‌ تا منجی‌ بشر حضرت‌ مهدی‌ صاحب‌ زمان‌ ـ علیهم‌ آلاف‌ التحیات‌ والسلام‌ ـ که‌ به‌ قدرت‌ خداوند قادر، زنده‌ و ناظر امور است‌ ائمة‌ ما هستند.

ما مفتخریم‌ که‌ ادعیة‌ حیاتبخش‌ که‌ او را «قرآن‌ صاعد» می‌خوانند از ائمة‌ معصومین‌ ما است‌. ما به‌ «مناجات‌ شعبانیة‌» امامان‌ و «دعای‌ عرفات‌»
حسین‌ بن‌ علی‌ ـ علیهما السلام‌ ـ و «صحیفة‌ سجادیه‌» این‌ زبور آل‌ محمد و «صحیفة‌ فاطمیه‌» که‌ کتاب‌ الهام‌ شده‌ از جانب‌ خداوند تعالی‌ به‌ زهرای‌ مرضیه‌ است‌ از ما است‌.

ما مفتخریم‌ که‌ «باقرالعلوم‌» بالاترین‌ شخصیت‌ تاریخ‌ است‌ و کسی‌ جز خدای‌ تعالی‌ و رسول‌ ـ صلی‌الله علیه‌ و آله‌ ـ و ائمة‌ معصومین‌ ـعلیهم‌السلام‌ ـ مقام‌ او را درک‌ نکرده‌ و نتوانند درک‌ کرد، از ما است‌.

و ما مفتخریم‌ که‌ مذهب‌ ما «جعفری‌» است‌ که‌ فقه‌ ما که‌ دریای‌ بی‌پایان‌ است‌، یکی‌ از آثار اوست‌. و ما مفتخریم‌ به‌ همة‌ ائمة‌ معصومین‌ ـ علیهم‌ صلوات‌الله ـ و متعهد به‌ پیروی‌ آنانیم‌.

ما مفتخریم‌ که‌ ائمة‌ معصومین‌ ما ـ صلوات‌ الله و سلامه‌ علیهم‌ ـ در راه‌ تعالی‌ دین‌ اسلام‌ و در راه‌ پیاده‌ کردن‌ قرآن‌ کریم‌ که‌ تشکیل‌ حکومت‌ عدل‌ یکی‌ از ابعاد آن‌ است‌، در حبس‌ و تبعید به‌ سر برده‌ و عاقبت‌ در راه‌ براندازی‌ حکومتهای‌ جائرانه‌ و طاغوتیان‌ زمان‌ خود شهید شدند. و ما امروز مفتخریم‌ که‌ می‌خواهیم‌ مقاصد قرآن‌ و سنت‌ را پیاده‌ کنیم‌ و اقشار مختلفة‌ ملت‌ ما در این‌ راه‌ بزرگِ سرنوشت‌ساز سر از پا نشناخته‌، جان‌ و مال‌ و عزیزان‌ خود را نثار راه‌ خدا می‌کنند.

پاره ای از وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی رحمه الله علیه



لیست کل یادداشت های این وبلاگ