سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنچه از دنیا نزد تو آید بستان و از آنچه به تو پشت کند روى بگردان ، و اگر چنین نتوانى بارى جستن را از حد در نگذرانى . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 85 دی 14 , ساعت 3:4 عصر

مادر! کسی که محبت بی دریغ و بی توقع اش همیشه تو ذهنم هست و خواهد موند. عاشقی رو به حد بالای خودش بهم یاد داده و منم دارم فکر میکنم که چطور میشه برای آینده مثل او بود. آحه عشق واقعی رو وقتی مادر به بچش یاد می ده باز هم آدم رو یاد خدایی می اندازه که همین طور (محبت بی دریغ و بی توقع ) به همه مردم داره.

خدا همه بنده هاش رو انقدر دوس داره که حتی اگه انکارش کنی. حتی وقتی بد ترین بی احترامی ها از بنده هاش سر میزنه بازم لطف دریایی اش کسی رو دریغ نمی کنه.

من همیشه نظرم و فکرم این بوده که ما هم می تونیم صفات خدا رو تو حداقل یه لحظه تجربه کنیم. درسته که شیطان و ارث تکبرش همیشه برای ما هست و وسوسه ها و وفای به عهدی که توی مهلت زندگی انسان روی زمین بهش مهلت داده شده تا ثابت کنه تکبر میتونه پیروز باشه یا خاکی بودن(مثل انسان).

آره شیطونی که قسم خورده تا سر حرفش وایسه و انسان رو که اختیار برای انتخاب راه خدا و غیر خدا داره رو گمراه کنه و ثابت کنه که دلیل و توجیهی که برای سرباز زدن امر خدای تعالی برای خودش از سر غرور و تکبرش برای خودش بریده می تونه بپوشه.

ولی طفلکی شیطون نمی دونه که همون اول بهش گفتن تو رانده شدی و معلومه هنوزم داره تکبرش چشماشو کور میکنه و نمی تونه بفهمه که تو که از اول رانده شدی. توی که از حرفی که خدا باهات بیان کرد فهمیدی که اونی که تو رو آفریده داره بهت میگه نکن.! من خوشم نمیآد.

ولی ماها هم کارایی که خدا بهمون گفته نکنید رو می کنیم. ولی توبه می کنیم و می دونیم داریم اشتباه می کنیم. یه ذره به راه اشتباهمون ادامه بدیم ما هم از درگاه خدا رانده میشیم و (ختم الله علی قلوبهم و علی سمعهم) برای ما رخ میده و وقتی رانده شدیم و خدا مهر سنگدلی رو به دلمون زد دیگه هیچی نمی شنویم و حقیقت ازمن دور میشه و هیچ امیدی به برگشتنمون نیست.

همه وقتی از علاقه میگن. میگن باید کنترلش کرد. اونها میگن همه چی رو باید کنترل کرد. من قبول دارم که باید نگاه و حرف و رفتار و و کلا نفس رو کنترل کرد. اما علاقه به فرزند و همسر و پدر و مادر? کنترل نمی خواد. همیشه وقتی طرفت آدم نالایقی هست آره!(واسه حتی سلام کردن و محبت کردن و بگیر برو بالاتر دریغش کن) ولی اونهایی که میگن به همسر و فرزند و پدر و مادر و برادر و خواهر که نمیشه درون خودت رو بازگو نکنی.میگن ولی من همینجا بگم اصلا از انسانیت به دوره. شما قبول می کنید که یکی بهتون علاقه مند باشه و



لیست کل یادداشت های این وبلاگ