سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسا روزه‏دار که از روزه خود جز گرسنگى و تشنگى بهره نبرد ، و بسا بر پا ایستاده که از ایستادن جز بیدارى و رنج برى نخورد . خوشا خواب زیرکان و خوشا روزه گشادن آنان . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 86 مرداد 25 , ساعت 8:0 عصر

سایت خرد گرایی که بسیار فعال است و به امر شبهه افکنی و نشان دادن راه خدا، نیست. با مقاله ای با اسم مذکور در عنوان همین یادداشت و با یو.آر.ال کیو15 که گویا سوال 15 باشد که در قسمت اف.ای.کیو یا همان سوالاتی که مکرر پرسیده می شود درج کرده که:

هرچند خداپرستان هنوز سر این موضوع گیج هستند که بالاخره خدا جسم دارد یا ندارد

این حرف، غلط است. هیچ یک از علمای شیعه به عنوان تنها پرچم داران کنونی اسلام در دنیا (که برنامه ای برای دنیا برای استقلال و عزت مسلمین دارند) بر این عقیده نیستند که خداوند ماده است و با چشم دیده می شود. خدا اگر ماده باشد باید تابع قوانین ماده باشد و عمر داشته باشد و فرسوده شود. اما خدا عالم ماده را آفرید و خلق کرد و ماده خود مخلوق خداست.

برخی معتقدند، برای اینکه بگوییم چیزی وجود دارد باید برای آن دلیلی داشته باشیم.

اصلا به طور کلی کسی که خدا را رد می کند و کافر بر وجود خدا می شود فرقی نمی کند که سواد دارند یا خیر. فلسفه می داند یا نه !!! بلکه به نظر ما (مسلمانان که می توانند کافران به آن کمی فکر کنند) همه انسان ها قدرت و فطرتی دارند (که خدا به ایشان داده است) که فرای اینکه افراد و انسان ها ریاضی میفهمید یا نه و یا اینکه آی.کیو ی ایشان چقدر است، قادر به درک نظام کلی آفرینش و نشانه های خداوند و ایمان به ادیان الهی و پیدا کردن حقیقت دارند. این قدرت، به همه داده شده است، این قسمت و به قول طبیعت گراها "شانس" (که کاملا کلمه غیر دینی است و آیت الله جوادی آملی بار ها با اشتباه بودن استفاده ی آن تاکید کرده اند) برای هدف آفرینش و به قول ما دانشگاهی ها معیار سنجش امتحان اصلی خداوند، برای همه یکسان است. زیرا کم داد اگر نگیرد افزون. (لا نکلف نفسا الا وسعها)



لیست کل یادداشت های این وبلاگ