سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جانها، طبیعت های بدی دارند و حکمت است که از آنها باز می دارد . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 86 خرداد 16 , ساعت 9:0 صبح

خلاصه:این نوشته درباره تاثیر درک معارف الهی مخصوصا قرآن است و در ادامه ی آن نمونه ی سخنرانی هایی که شاید برایتان جالب باشد آمده است.
خواندن قرآن و آشنایی با معارف الهی  و با اشاره های دقیق بسیار شیرین است. فهم قرآن به انسان شیرینی میچشاند که انسان تشنه تر برای عمل و تشنه تر برای دانستن می شود. عطشی که هم تو را راضی کرده و روح ات آرامش یافته و هم خاطره ی خوشی برای تکرار اون تجربه داری.
برعکس تمام لذت های مادی که انسان دین دار با قلب وسیعش آن ها را تمام شدنی و کوچکتر از این می بیند که تلاش کند برای کاری که خداوند از آن ناراضی است. حتی قبل از اینکه بفهمد این کار در اسلام نهی شده یا سفارش می تواند بفهمد روح و فطرتش با آن سازگار است یا نه؟ حتی پوچی و کوچکی و پستی عمل ناشایست را درک می کند.
اما معارف الهی و سرآمد همه ی آنها درک قرآن (کلمه ای از آن)چنان حلاوتی دارد که می تواند مستمرا برای قلوب وسیع جرعه هایی از شراب ناب را تا سیراب شدن کامل و حقیقی ادامه دهد. مشکل اینجاست که تقوای صد در صد شرایط را برای قلوب برای آمادگی برای پذیرش آماده می کند و میبینیم عرفای کامل و عالمان حقیقی که به دانسته هایشان عمل می کنند، به کجاها میرسند که نگاه کردن آنها و یا نفس آنها چنان تاثیری می گذارد که آنها که مثل من تجربه ی برخورد با چنین انسان های کاملی را داشته اند می فهمند که چه می کند ...نمونه ی سخنرانی ها . نظیر امام خمینی ، صمدی آملی ، جوادی آملی ، آیت الله شهید مرتضی مطهری ، آیت الله شهید دستغیب و آیت الله شهید بهشتی و بقیه :

http://www.dastgheib.ir/am/publish/audio.shtml

http://qaraati.net/dars/subject.htm

http://www.google.com/search?hl=fa&rlz=1T4GGLJ_enIR218IR218&pwst=1&q=related:qaraati.net/

من این سی.دی رو از اینجا تهیه کردم و در وبلاگم هم لینکش رو گذاشتم.

72 تا سخنرانی از آیت الله شهید دستغیب که 68 امینش باب توبه است و خواندن کل دعای کمیل شروع میشه و بسیار تاثیر گذاره ... فقط سه تا ترک آخر مشکل داره.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ