سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را احراز نکند، مگر کسی که درس خود را ادامه دهد . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 86 فروردین 1 , ساعت 1:33 عصر

مامان میگه: هر خواننده و بازیگری با زیبایی و صدای خوبش یه طول عمری توی یاد مردم داره، مثلا 100 سال. اما کسایی هستند که در همین دنیا به ابدیت می پیوندند نمونه اش، همین علمای دین و کسایی که دین رو پیاده می کنند. واقعا کسانی که در اخلاقشون دین خدا رو میبینی، در کار هاشون و تاثیراتی که در زندگی مردم و جامعشون دارند، می تونی دست خدا رو ببینی و اونهان که به ابدیت می پیوندند.
قرآن میگه اون روز شما چیز هایی رو که فراموش کردید، هم به یادتون میاریم. و برای زندگی ابدیتون می تونین از اونها سود یا زیان ابدی ببرید و اگر برآیند همه اعمالمون مثبت باشه و یا در دنیا کاری کرده باشیم که باقیات الصالحات ما محسوب بشه، مثل تربیت فرزند خداشناس و خداپرست و یا ساختن مدرسه و مسجد، تا ابد خدا از ما راضیه و در رضوان خودش ما رو جا میده.
تو همین دنیا میبینم که افراد خداشناس انتهای گذشت در اخلاقشون وجود داره. جاشون رو هیچ وقت تنگ نمیبینن. و از همین جاست که میگن: "بهشت اینطور آدم ها در بهشت انقدر جا داره که می تونن همه بهشتیان و جهنمیان رو در بهشت خودشون جا بدهند". به اینطور آدم ها که نگاه می کنم، و واقعا دقت می کنم، تا بتونم نقش ضمیر مستتر رو کشف کنم، میبینم مثلا توی نماز های جمعه، همه به هم جا می دهند و اصلا فکر نمی کنن که جاشون تنگ میشه. اون هم توی دوره و زمونه ای که هیچ کی به هیچکی جا نمی ده!!! از همین جا بزرگی دل اون ها رو به منصه ظهور می ذاره، با اینکه خوبی ها پوشیده هستند و به این سادگی ها ظاهر نمیشن، اما خیلی دقت کنی میبینی که اونها اصلا هم نمی خواهند که جار بزنند و ظاهر کنن، اما ...

نکته مهم واسه دوستایی که چشم هاشون به واسطه دوری از نور نمی تونه حتی این ها رو درک کنه و ببینه و بشمره و فهم کنه. آخه اکثر آدم هایی که اطراف من بودند، (الان به خواست خدا دیگران و بهتران نزد خدا جای اونها رو پر کردند) مشکلشون تشخیص ندادن و در یک کلمه:"کوری و کری و لال بودنش" [1] هست. از همه بدتر این که قؤآن میگه هر چی بیشتر قرآن بخونند بیشتر گمراه می شوند. مثلا ما ها فکر می کنیم که یهودی ها و مسیحی ها نرفتند و قرآن رو نخوندند؟ قرآن صراحتا اشاره می کنه که فاسقان[2] و منافقان[3] و کافران از هدایت شدگان نیستند و شاید جزو بعضی از آنها باشند که هر چه بیشتر آیت خدا رو میبینند گمراه تر هم می شوند.

1.       اولا هیچ درکی و تصوری از تشبیهات قرآن ندارند

2.       اصطلاحات قرآن رو اصلا نمی تونن درک کنند

3.       معرفت لازم برای شنیدن و درک منظور خدا که لازمه اش تقوی[4] است.

4.       شیطون در کنار قلب سیاه اونها لانه کرده، و تعبیر بدی نسبت به نور قرآن به اونها میده و حجابی روی حجاب های دیگر قلب شون میشه.




[1]  صمٌ بکمٌ عمیٌ فهم لا یرجعون (بقره - 18)

[2]  و ما یضل به الا الفاسقین * الذین ینقضون عهدالله من بعد میثاقه ... (بقره – 27)

[3]  و من الناس من یقول آمنا بالله و بالیوم الاخر و ما هم بمومنین (بقره – 8)

[4]  تقوی رو نمیشه گفت ترس، نمیشه گفت عشق، یه چیزی بین این دو است.  به نهج البلاغه مراجعه کنیم در باب صفات انسان های متقی.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ