سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، سه تن را دشمن می دارد : کسی که منّت گذارانه صدقه می دهد ؛ آن که در عین دارایی، در خرجی دادنْ سخت می گیرد ؛ و فقیر ولخرج . [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
جمعه 85 بهمن 13 , ساعت 3:40 عصر

شیطون همواره همراه انسانه. تویی که این نوشته رو می خونی و فکر می کنی که اینی که داره این نوشته رو می نویسه، یا یا داری گشو میدی و فکر می کنی که اونی که رفته بالا منبر، یه آدم خشک مذهبیه، شیطونه که در تو نفوذ کرده و هماره، دانسته یا ندانسته، اگر اون به تو بگه خودت رو تغییر بده، تو نخواهی پذیرفت.
چون تو اسیر خواسته هات[1] هستی. تو برای خودت بتی ساختی به بزرگی نفس و خواسته های نفس[2]ات. و اگر خبر دار بشی و به اون توجه کنی، بزرگ ترین بت رو شکستی و تو با ابراهیم یکی هستی. چون اون بت بزرگ که با چشم دیده می شد را شکست و تو بت درونت را که به آن تعلق داشتی و او در میان همه قوم خود که به آنها تعلق[3] داشت.
آیه بعدی قرآن می فرماید: به این دلدادگان بگو آیا می خواهید شما را به بهتر از اینجا خبر دهم؟ کسانی که از خدا پروا داشته باشند نزد پروردگارشان بهست هایی دارند که ... زندگی جاودانه دارند ... خدا از آنان خشنود است.
چیزی بالاتر از خشنودی معشوق؟



[1] حب النساء و حب الشهوات و ... (حدیث)

[2]  آل عمران آیه 14 در قرآن می خوانیم: علاقه زیاد به شهوات و علاقه بی حد به زن و فرزندان ، علاقه بیش از اندازه به اسب و چهار پا و مزرعه و .. علاقه ای است که به وسوسه شیطان بیش از آن مقدار که لازم است، در دل مردم سر می کشد با اینکه همه اینها، وسیله زندگی موقت در دنیاست و ...

[3] این تعلق، تعلقی نیست به معنای مالک بودن، بلکه تعلق بواسطه در آن قوم بدنیا آمدن و در آن میان بزرگ شدن است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ