سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدا خرد را نزد کسى به ودیعت ننهاد ، جز که روزى او را بدان نجات داد . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 85 دی 14 , ساعت 3:38 عصر

سلام دوست عزیز

داشتم وبلاگ کانون جوانان رو می خوندم که خیلی وقت بود بهش سر نزده بودم.میخواستم واسه مطالبش البته نظرمو بصورت کامنت بذارم.اما ترجیح دادم برات یه میل بنویسم? که هرکدومو خودت خواستی تو کامنتا بذاری.

اشکال ما اینه که می خونیم? و فقط سرمون رو تکون می دیم و کف و سوت می کشیم که چه جمله های زیبایی؟! تازه اگه انقدر بفهمیم. اهل عمل هستیم؟

اشکال اشرف مخلوقات خیلی بیشتر از این حرفاست.بعضی وقتا با خودم فکر میکنم مگه مااشرف مخلوقات نیستیم?باید با چه خصوصیاتمون به دیگر مخلوقات فخر بفروشیم؟؟بعد یاده کتابای معارف وبینش اسلامی میوفتم که عقل وخصلت اختیار از روی خرد رو عامل تمایز انسان و دیگر مخلوقات میدونست.عقل...بمعنای دانستن?بمعنای قوه دریافت وادراک حسن و قبح اعمال?تمییز دادن نیک وبد.نیروی فهم وخیلی صفتای دیگه که میشه بهش نسبت داد.

اشرف مخلوقات بودن یعنی شریف تر ?لایق تر و والا مرتبه تر از هر آفریده شده ای !!پس ما چی کار داریم میکنیم؟؟چرا نمیتونیم از خواهش نفسمون بگذریم.یعنی یه وجود شریف و عاقل این قدرت رو نداره؟!!همیشه شنیدم و حتی بخودمم بارها گفتم انسان جائزالخطاست! ممکن الخطاست توجیح شدم که انسان مملواز عیب ونقصه. و با جنگیدن و سختی کشیدن در برابر همین هاست که به اوج می رسه حتی عقل انسان هم بی عیب نقص نیست! اما   باز به نتیجه نرسیدم چون تکرار خطا، نادانی وکم خردی رو ثابت میکنه !

برای ما هنوز خیلی راه مونده تا حداقل به این جمله که اشرف مخلوقاتیم پی ببریم..کاش حداقل بتونیم آبروی نظرکرده های خدا ?پیام آورانشو نبریم.

قرآن میگه شما به وظیفتون عمل کنید و به خدا اعتماد و توکل کنید. و لحظه ای دوباره غافل نشید و بر نگردید سر پله اولتون که دوباره از دنیا تون بت بسازید.

براستی که بهترین کاراعتماد به راه خدا وآیه های الهیه.غیرازین مگه میشه به تعلقات این سرا اعتماد کرد؟؟؟؟؟؟!!!!!!

ممنونم ازت که همیشه مطالبت تلنگری برای وجود ناچیزه منه.

باید بیشتر اندیشید. خیلی بیش ازاون که تاکنون تلاش کردیم و انجام دادیم

موفق باشی وهمیشه بنویس.

درپناه حق سما از وبلاگ من شب سکوت 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ