سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با پاداش دادن به نیکوکار بدکار را بیازار . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 85 دی 14 , ساعت 3:38 عصر

افسوس! ابتدا خودم رو توصیه می کنم به تقوا. و ...

وقتی نوشته ای رو می نویسی ? و می فرستی و میبینی همش پاک شد? چقدر افسوس می خوری? که کاش توی وورد می نوشتم که اگه پرید دوباره کپی و پیستش کنم؟!!!

افسوس از انسان که نمی دونه اگه می خواد همه چیزش رو بیمه کنه باید در پایه ایمان و عمل صالح و صبر حل کنه. امان از انسان که وقتی وحی رو میبینه? و این همه بشارت و نذارت رو? باز هم بی اعتناست. افسوس که نمی دونه تمام این اعمال اگه بدون رسالت و  ولایت و امامت و باشه همش پوچه! (یعنی قدر و منزلتی فرای این هم براش قابل تصوره . نه اینکه پوچ پوچ باشه)

افسوس از انسان که نمی دونه همه اونها نماز هستش. و اگه نماز مقبول نباشه و با حضور قلب همراه نباشه (و اگه اصلا نخونیم که دیگه بدتر) هیچ چیزی صبت نمیشه. اینها درک می خواد. فکر می خواد. باید خودمون رو بسازیم.

خدا الکی مهندس صفری رو جلوی چشم ما وقتی به مشکل بر می خوریم قرار نمیده. من که سهلم. امام زمان تو هم برات می نویسه و واست می فرسته ولی تویی که به فکر نیستی و فکر می کنی که فلانی میاد وبلاگت رو می خونه و توی وبلاگت جواب میده!!! از نگاه تو باید توی همه کار هایی که ما انجام میدیم یا دلسوزی و ترحم باشه یا سودمندی مادی؟؟؟ از نگاه دینی علاقه وقتی از مرحله زمینی فراتر رفت. همه بنگان بواسطه انسان بودنشان محترمند. همون طور که شنیدم که :

"الخلق عیال الله"

یعنی خیلی معنی ها در این جمله خوابیده. بهش باید خیلی فکر کرد. من زدم به دیوار. شما هم بزنید. به این حدیث نگاه کنید. بطن های زیادی داره. تمام خلق خدا عیال خدا هستند. خدا همه بندگانش رو دوست داره. همون طوری که به پیامبر خودش میگه برو و پست ترین بنده و مخلوق من رو بیار. و موسی میره و فکر می کنه که چه کسی رو ببره. گناهکار ترین رو؟ نه ! یه سگ کثیف؟

به در گاه خدا با دست خالی میره و بهش الهام میشه که اگه اون سگ رو میاوردی هم از پیامبری میافتادی.

پس اگه خلق خدا عیال خدایند، باید دلت براشون بسوزه و اگه مسلمونن باید قلبت واسشون بتپه و مثل حقوق و توصیه ها درباره همسایه در اسلام... و "ملت ستمدیده" از ملت دفاع کنه.

پس اگه شیعه از شیعه در مسجد از احوالات هم با خبر باشند و توی نماز جمعه از حال و هوای سیاسی و نقشه های دشمن با خبر میشن یکی از هزاران بُعدی که در اسلام برای نماز قائلیم.

آیت الله جوادی آملی در جایی وقتی درباره کرامت انسان و خاص تر راجع به کرامت حاج آقاروح الله خمینی(رض) سخن به میون میارن. از همین دسته بندی که اشاره کردم به زبانی رسا تر و دقیق تر اشاره می کنن.

کرامت انسان به حدی می رسد که وقتی دستش رو مشت می کنه و یا وقتی که قلم به دست میگیره، دولتی قبل از مشت کردن دستانش سرنگون میشه و اعلامیه ها و نامه های عالم گیر نوشته میشه و دنیا و ایران رو میلرزونه.

کرامت انتقال پیدا می کنه. کرامت برای همه انسان ها. کرامت برای همه مسلمونا و کرامت برای شیعه (ایران). این ها دستاورد ها کرامت خمینی هستند.

افسوس! ابتدا خودم رو توصیه می کنم به تقوا. و ..نماز و



لیست کل یادداشت های این وبلاگ