سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه شیفته بازی و دل باخته سرگرمی و طرب است، خردورزی نکرده است . [امام علی علیه السلام]
 
پنج شنبه 85 دی 14 , ساعت 3:35 عصر

برای پیدا کردن این گونه فایل ها سه راه کلی وجود دارد

1- از روی متا سرچر ها(META SEARCHER)

2- از روی موتور های جستجوی خاص

3- از روی موتورهای جستجوی عمومی

1-1- از روی متا سرچر ها

شما می توانید این موتور های جستجو را که با همین اصطلاح معروفند را از روی نوع و دسته بندی سومی که در بالا اشاره شده و در پایین به شرح آن می پردازم به راحتی آنها را بیابید ولی برای راحتی من یکی از آنها را اجمالا معرفی می کنم. PROFUSION یکی از متا سرچر های معروف بر روی اینتر نت می باشد که می تواند به راحتی برایتان سایت هایی با مطاب کلی و مورد نیاز را برای شما پیدا کند برای این می گویم مطالب جنبه کلی دارند چون شما در این موتور جستجو نمی توانید به راحتی محدوده و حوزه خود را به وسیله ترفند هایی که در موتور های جستجوی عادی به توابع سرچ معروفند را بیابید و از انگونه از روش ها و متد ها استفاده کنید.پس شما فقط می توانید کلی ترین موضوعات را در موتور سرچ های مختلف به رقابت بگذارید تا آنها از روی نتایجی که بدست PROFUSION میدهند و تعداد و کمیت آنها به تصمیم برای تنظیم و مرتب کردن سایت های مزبور بپردازد. و به احتمال زیاد شما را به خواسته تان می رساند.همان طور که در بالا اشاره کردم شما می توانید به راحتی اینگونه موتور های متا سرچ را در موتور های جستجوی عادی با کلمه کلیدی METASEARCHER بیابید. چگونگی طرز کار اینگونه موتورهای سرچ به گونه ای است که خودشان دیتا بیسی از اطلاعات و آدرس های سایت های متفاوت ندارند و اصلا زحمت خاصی از لحاظ گشتن و معرفی سایت به خودشان نمی دهند بلکه از روی ایده دیگری که می گوید شاید شخصی دنبال سایتی بگردد که از روی ترتیب و مرتب کردن سایت خاصی به نتیجه نرسد و لازم باشد ترتیب پیشنهادات سایت های مختلف را ببیند و به آنها اولویت بدهد و از روی اولویتی که به فلان موتور جستجو می دهد نتایج را مشاهده کند.

2-1- از روی موتور سرچ های خاص

برای اینکه بیشتر این گونه موتور سرچ ها رو براتون بهتر معرفی کنم به ارائه یک مثال ساده می پردازم. www.picsearch.com. شما در اکثر مواقع برای انجام کارهای گرافیکی تبلیغاتی و غیره نیاز به عکس هایی پیدا می کنید که با ترکیب و یا گرفتن ایده از روی آنهاکار تان را انجام دهید. بهترین راه پیدا کردن این عکس ها، از روی موتور جستجوهای عکس می باشد که یکی از آنها همین آدرسی است که ذکر شد. اگر به دنبال عکس ماشین هستید یک راه این است که گالری عکس های سایت های تولید خودرو سری بزنید ولی اگر خواستید به دنبال طیف وسیع تر و متنوع تری بروید به سایت های جستجوی عکس بروید و این را بدانید که برای استفاده کردن از خدمات و اطلاعات و بهترین آنها نیاز به دانستن روش های جستجو دارید و باید بتوانید دنیاز خود را برآورده سازید بهتر است از همین الان دست به کار شوید و به تمرین بپپردازید اگر به دنبال سوالات خاص هستید با من در میان بگذارید. Saber13812002@yahoo.com . نظر خودتون رو بگید.

3-1-از روی موتور های جستجوی عمومی(مثل www.google.com یا www.altavista.com)

هر موتور جستجو برای خودش متد های خاصی را دارد که حتما در قسمت help آنها کاملا توضیح داده و شما می توانید هر نوع اطلاعی را در انها بیابید. این مبحث به دلیل پیچیدگی خاصی که دارد به آینده واگذار می شود ولی در اینجا یه چند تاییش رو می گم و اگه نفهمیدید نگران نباشید در آینده کاملش می کنم.

www.Google.com. ابتدا از ابتدایی ترین حالت جستجو که پیدا کردن لغتی برای موضوع مورد جستجوی شماست صحبت می کنیم. در محدوده و حوزه ای که بدنبال سایت و اطلاعات خود می گردید باید دارای اطلاعات و علم و اصلاحت خاص باشید و حداقل اینکه اگر چیزی که خواستید یافتید به اشتباه و تصور اینکه چیزی که می خواستید نبوده از آن منصرف نشوید. سپس باید به دنبال کلی ترین موضوع برای خود باشید و آن را یکبار سرچ کنید سپس از روی جستجوی قبلی خود به دنبال مرحله جدید که همان محدود کردن وسعت دید تان نسبت به مسئله است بپردازید. باز هم تاکید می کنم مهمترین مرحله از مراحلی که پیش رو دارید همین مرحله است پس وقت بگذارید و اون لغت هایی که فک می کنید کلی تر است را امتحان کنید و ببینید که کدام به هدفمان نزدیک تر است و می توانید بر آورده سازد.و سپس با روش های زیر به هدفمان نزدیک شویم.

یکی از این روش ها و مهم ترین آنها این است که بتوانید فرق یک لغت و عبارت را بدانید. برای درک این موضوع باید بنشینید ونتایج این دو کلید سرچ را در گوگل ببینید آن وقت به مهمترین نکته در رسیدن به هدف آشنا می شوید پس فرق هر خط را وقتی فهمیدید به خط بعدی بروید.

1- Basketball – basket - ball

2- Walkman - walk – man

3- Shirt – “t shirt” – t

4- کانون - "کانون جوانان" – جوانان

هر کدام از این خطوط باید توسط شما سه جستجوی متمایز انجام شود و نتایج رابررسی کنید تا به نکته ای که گفتم پی ببرید شایان ذکر است که ما در دومین پیشنهاد از "کانون جوانان" قرار داریم.

امید وارم اگر وقتی قرار است تلف شود بر روی چیزی باشد که بتوانید بگویید حداقل یه چیزی یاد گرفتید.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ